Релігієзнавство – Кислюк К. В. – ЗВЕДЕНІ ТАБЛИЦІ
Таблиця 1
СВЯЩЕННІ ТЕКСТИ РЕЛІГІЙ СВІТУ
Релігії | Священні тексти |
Іудаїзм | Танах (Старий Заповіт за християнським каноном) |
Зороастризм | Авеста |
Індуїзм | Веди (складаються з 4-х Вед та коментарів до них, основні з яких – Брахмани) |
Даосизм | Дао цзен – зібрання філософських, алхімічних, астрологічнх трактатів (1,5 тис. творів у 5,5 тис. томів) |
Синтоїзм | Кодзики |
Буддизм | Типітака (Трипітака) |
Християнство | Біблія (Старий і Новий Заповіт) |
Іслам | Коран |
Таблиця 2
ОСНОВНІ НАПРЯМИ У СВІТОВИХ РЕЛІГІЯХ
Таблиця 3
ЗАСНОВНИКИ РЕЛІГІЙ, РЕЛІГІЙНИХ НАПРЯМІВ ТА ТЕЧІЙ
Імена | Назва релігії, релігійного напряму чи течії | Місце заснування | |
Етнічні та регіональні релігії | |||
Мойсей | Іудаїзм | Сучасний Ізраїль | XIII ст. до н. е. |
Заратуиггра | Зороастризм | Сучасний Іран | I тис. до н. е. |
Лао-цзи | Даосизм | Китай | Друга половина I тис до н. е. |
Світові релігії | |||
Сиддхартха Гаутама (Булла Шак’ямуні) | Буддизм | Індія | VІ-V ст. до н. е. |
Падмасамбхава Ц’іонхава | Тибетський буддизм або ламаїзм | Тибет (Китай) | VIII ст. XIV ст. |
Бодхилхарма | Китайський буддизм або дзен-будлизм | Китай | VI ст. н. е. |
Ісус Христос | Християнство | Сучасний Ізраїль | І ст н. е. |
Март і и Лютер | Протестантизм, лютеранство | Німеччина | XVI ст. |
Жан Кальвін | Протестантизм, кальвінізм | Швейцарія | XVI ст. |
Брати Уселі | Протестантизм, метолизм | Великобританія | XVIII ст. |
Джон МіллЕр та Хслсн Уайт | Протестантизм, алвснтизм | США | XIX ст |
Пархем | Ппотестантизм, Пятидссятиицтво | США | Поч. XX ст. |
Мухамад | Іслам | Сучасна Саудівська Аравія | VII ст. |
Нові релігійні рухи | |||
Чарльз Рассел | Неохристиянська організація “Свідки Ісгови” | США | XIX ст. |
Джозеф Сміт-мол. | Неохристиянська організація Церква Ісуса Христа Святих Останніх днів (мормони)_ | США | XIX ст. |
Бхакті веданта Свамі Прабхумала | Нсорігитальиа організація “Міжнародне Товариство Свідомості Кршіни” (крішнаїти) | США | XX ст. |
Мірза Хусейн Ллі | Синтетична релігія Багаї | Сучасний Іран | XIX ст. |
(Бага-Улла) Сан Мен Мун | Синтетична релігія “Церква Уніфікації” | Південна Корея | XX ст. |
Лафайет Рон Хаббапл | “Церква Саєнтології” | США | XX ст. |
Лев Силенко | Неоязичницька РУНВіра (Рідна українська національна віра) | США | XX ст. |
Ентоні Ла Вей | “Церква сатани” | США | XX ст. |
Таблиця 4
РОЗПОВСЮДЖЕННЯ НАЙБІЛЬШ ЧИСЕЛЬНИХ РЕЛІГІЙ У ДЕЯКИХ КРАЇНАХ СВІТУ
КАРТИ
Карта 1
Вихід євреїв з Єгипту
Карта 2
Палестина у 800 р. дон. е.
Карта 3
Священні місця буддизму
Карта 4
Розповсюдження буддизму
Карта 5
Аравія на поч. VII ст.
Карта 6
Іслам у VII-IX ст.
Карта 7
Палестина часів Ісуса Христа
Карта 8
Православна Церква в Київській Русі: 1 – хрещення Русі; 2 – центри найбільших єпархій
Related posts:
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – КАРТИ Таблиця 1 СВЯЩЕННІ ТЕКСТИ РЕЛІГІЙ СВІТУ Релігії Священні тексти Іудаїзм Танах (Старий Заповіт за християнським каноном) Зороастризм Авеста Індуїзм Веди (складаються з 4-х Вед та коментарів до них, основні з яких – Брахмани) Даосизм Дао цзен – зібрання філософських, алхімічних, астрологічнх трактатів (1,5 тис. творів у 5,5 тис. томів) Синтоїзм Кодзики Буддизм Типітака (Трипітака) Християнство […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – 5.1. ПОНЯТТЯ СВІТОВОЇ РЕЛІГІЇ Колесо вчення і священні газелі: символи буддизму 5.1. ПОНЯТТЯ СВІТОВОЇ РЕЛІГІЇ У І тисячолітті до н. е. – І тисячолітті н. е. на зміну первісним і давнім етнічним і регіональним релігіям приходять світові релігії. Вони немов підбивають закономірний підсумок тисячолітньої релігійної еволюції людства. Це полягає в наступних основних моментах, що стосуються віровчення, культу і релігійної […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – РОЗДІЛ 5. БУДДИЗМ ЯК СВІТОВА РЕЛІГІЯ Колесо вчення і священні газелі: символи буддизму 5.1. ПОНЯТТЯ СВІТОВОЇ РЕЛІГІЇ У І тисячолітті до н. е. – І тисячолітті н. е. на зміну первісним і давнім етнічним і регіональним релігіям приходять світові релігії. Вони немов підбивають закономірний підсумок тисячолітньої релігійної еволюції людства. Це полягає в наступних основних моментах, що стосуються віровчення, культу і релігійної […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – 1.5. КЛАСИФІКАЦІЯ РЕЛІГІЙ Скільки всього релігій існує в світі, достеменно не знає ніхто. Найчастіше йдеться про тисячі різноманітних релігійних форм, що існували протягом значної частини людської історії, виникли недавно або збереглися в сучасному світі з давніх часів. Природно, що виникає потреба в упорядкуванні, типологізації релігійних феноменів незалежно від часу або місця їхнього існування. Насамперед можна говорити про релігії […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Типологічний підхід У типологічному підході, зазвичай, об’єднуються концепції різних філософів і релігієзнавців, які в своїх працях розглядали питання класифікації основних різновидів релігії. Звичайно, на цих типологізаціях значною мірою позначилася сфера наукових інтересів і уподобань їхніх авторів. Скажімо, М. Мюллер поділяв усі релігії за етно-географічним показником на релігії семітських, арійських і туранських народів. Сучасний західний філософ-неофрейдист і психолог […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – 5.5. ПОШИРЕННЯ БУДДИЗМУ. ОСНОВНІ НАПРЯМКИ В БУДДИЗМІ Поширення буддизму починається тільки з кінця IV-Піст, до н. е. і пов’язано з ім’ям індійського царя Ашоки, який зміг об’єднати під своєю владою майже всю територію Індії і проголосив буддизм офіційною релігією у своїй імперії. ЗІII ст. до н. е. буддизм з’явився на острові Цейлон (суч. Шрі-Ланка), з І-II ст. н. е. – у Китаї, […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО ВСІХ РОЗДІЛІВ 1. Яка із складових частин релігії е основоположною: А) віровчення, Б) віра, В) культ, Г) організація. 2. Вищою формою релігійної організації є: А) громада, Б) Церква, В) деномінація, Г) секта. 3. Одним з провідних представників біологічного і психологічного підходу до сутності і походження релігії є: А) 3. Фрейд, Б) М. Вебер, В) Л. Фейєрбах, Г) […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – 8.1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ІСЛАМУ Півмісяць – символ ісламу 8.1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ІСЛАМУ Термін “іслам” у перекладі з арабської означає “покірність”, а того, хто прийняв цю релігію, називають “вірним” (араб. муслим). Звідси друга назва цієї релігії – мусульманство. В Європі її колись також називали магометанством”, від латинізованої форми імені її основоположника: Мухаммад*65 – Магомет. *65: {В імені засновника ісламу наголос […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – РОЗДІЛ 8. ІСЛАМ ЯК СВІТОВА РЕЛІГІЯ Півмісяць – символ ісламу 8.1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ІСЛАМУ Термін “іслам” у перекладі з арабської означає “покірність”, а того, хто прийняв цю релігію, називають “вірним” (араб. муслим). Звідси друга назва цієї релігії – мусульманство. В Європі її колись також називали магометанством”, від латинізованої форми імені її основоположника: Мухаммад*65 – Магомет. *65: {В імені засновника ісламу наголос […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Секта Деномінація (латин, denominatio – наділення спеціальним ім’ям) – релігійне об’єднання, що перебуває в стадії організаційного оформлення. Цей термін використовується також як синонім слів “віросповідання”, “конфесія”, що означають приналежність до визначеної релігії. Деномінація є широким релігійним об’єднанням. їй властиве пряме, обліковане членство. Керують деномінацією органи, обрані віруючими. Хоча серед групи служителів культу в деномінації часто виділяється […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Церква Деномінація (латин, denominatio – наділення спеціальним ім’ям) – релігійне об’єднання, що перебуває в стадії організаційного оформлення. Цей термін використовується також як синонім слів “віросповідання”, “конфесія”, що означають приналежність до визначеної релігії. Деномінація є широким релігійним об’єднанням. їй властиве пряме, обліковане членство. Керують деномінацією органи, обрані віруючими. Хоча серед групи служителів культу в деномінації часто виділяється […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Деномінація Деномінація (латин, denominatio – наділення спеціальним ім’ям) – релігійне об’єднання, що перебуває в стадії організаційного оформлення. Цей термін використовується також як синонім слів “віросповідання”, “конфесія”, що означають приналежність до визначеної релігії. Деномінація є широким релігійним об’єднанням. їй властиве пряме, обліковане членство. Керують деномінацією органи, обрані віруючими. Хоча серед групи служителів культу в деномінації часто виділяється […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – 2.5. ГЕОГРАФІЯ РЕЛІГІЇ Географія релігій – один із підрозділів суспільної географії та релігієзнавства, який розглядає взаємодію “релігія-територія” у прямих (вплив релігії на територію) та зворотних (вплив місцевих умов на релігію) зв’язках. З початку 1990-х рр. як синонімічний використовується термін “сакральна географія”. Головні її завдання такі: – визначення територіальних аспектів еволюції різних релігій; – вивчення релігійної належності населення певної […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Багаїзм Багаїзм є синкретичною релігією, націленою на об’єднання усіх віросповідань у всесвітнє братство. її засновником був іранський торговець-мусульманин Мірза Хусейн Алі Нурі (1819-1850), відомий під іменем Бага-Улпа (“Слава Господа”). Основна думка вчення багаїзму полягає втому, що людство єдине і прийшов час об’єднання всіх людей планети у всесвітнє товариство. Бага-Улла писав: “О, народи і племена земні, що […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – РОЗДІЛ 2. РЕЛІГІЄЗНАВСТВО ЯК ГАЛУЗЬ НАУКОВОГО ЗНАННЯ 2.1. ПРЕДМЕТ І СТРУКТУРА РЕЛІГІЄЗНАВСТВА. РЕЛІГІЄЗНАВСТВО ТА БОГОСЛОВ’Я (ТЕОЛОГІЯ) Узагалі існують два основних підходи до вивчення релігії: теологічний (богословський) і світський (науково-філософський). Теологічний (богословський) підхід Теологічний (богословський) підхід у широкому розумінні розглядає релігію “зсередини” – як зустріч і постійне переживання людиною присутності Бога в житті людей і навколишньому світі. Це відчуття, вважають прихильники богословського (теологічного) […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – 2.1. ПРЕДМЕТ І СТРУКТУРА РЕЛІГІЄЗНАВСТВА. РЕЛІГІЄЗНАВСТВО ТА БОГОСЛОВ’Я (ТЕОЛОГІЯ) 2.1. ПРЕДМЕТ І СТРУКТУРА РЕЛІГІЄЗНАВСТВА. РЕЛІГІЄЗНАВСТВО ТА БОГОСЛОВ’Я (ТЕОЛОГІЯ) Узагалі існують два основних підходи до вивчення релігії: теологічний (богословський) і світський (науково-філософський). Теологічний (богословський) підхід Теологічний (богословський) підхід у широкому розумінні розглядає релігію “зсередини” – як зустріч і постійне переживання людиною присутності Бога в житті людей і навколишньому світі. Це відчуття, вважають прихильники богословського (теологічного) […]...
- Релігієзнавство – Мозговий Л. І. – 1. Поняття світової релігії Людина, яка слідує Дхармі, схожа на людину, що увійшла з вогнем в темну кімнату. Темрява перед нею розступилася, і її оточить світло. З повчань Будди 1. Поняття світової релігії. 2. Життя Гаутами Будди. 3. Буддійське віровчення та культ. Поширення буддизму. Основні напрями в буддизмі. 1. Поняття світової релігії Світовими є релігії, які долають етнонаціональні обмеженості […]...
- Релігієзнавство – Мозговий Л. І. – Тема 4. Буддизм як світова релігія Людина, яка слідує Дхармі, схожа на людину, що увійшла з вогнем в темну кімнату. Темрява перед нею розступилася, і її оточить світло. З повчань Будди 1. Поняття світової релігії. 2. Життя Гаутами Будди. 3. Буддійське віровчення та культ. Поширення буддизму. Основні напрями в буддизмі. 1. Поняття світової релігії Світовими є релігії, які долають етнонаціональні обмеженості […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – 2.3. СОЦІОЛОГІЯ РЕЛІГІЇ У соціології релігії розглядаються суспільні закономірності виникнення, розвитку та існування релігії впродовж усієї історії людства, її складові компоненти та структура, місце, роль і функції релігії в суспільстві, вплив на інші елементи суспільної системи, особливості зворотної дії конкретного суспільства на релігію. Поява соціології релігії наприкінці XIX – на початку XX ст. відбулася під впливом двох факторів. […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Православ’я Символізм релігійної свідомості-наділення предметів, дій, слів і текстів особливими релігійними значеннями – пояснюється теологами (богословами) тим, що ніяка земна реальність не здатна висловити ідеальну божественну досконалість, отже, вимагає певного опосередкування. Це опосередкування відбувається через унаочнення основних віронавчальних положень у чуттєвих образах – людиноподібних істот, тварин, рослин, матеріальних предметів, природних явиш. Релігієзнавці погоджуються з тим, що […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Протестантизм Символізм релігійної свідомості-наділення предметів, дій, слів і текстів особливими релігійними значеннями – пояснюється теологами (богословами) тим, що ніяка земна реальність не здатна висловити ідеальну божественну досконалість, отже, вимагає певного опосередкування. Це опосередкування відбувається через унаочнення основних віронавчальних положень у чуттєвих образах – людиноподібних істот, тварин, рослин, матеріальних предметів, природних явиш. Релігієзнавці погоджуються з тим, що […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – “Таємні товариства” “Таємні товариства” – це асоціації, мета, порядок членства, ритуали, навіть саме їхнє існування є таємним і відкривається тільки вузькому колу посвячених. Релігійний характер має лише незначна частина відомих з історії таємних об’єднань – політичних, економічних, кримінальних. Термін “таємні товариства”, на наш погляд, найдоцільніше вживати щодо двох типів релігійних організацій – до таємних союзів у первісних […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Символізм Символізм релігійної свідомості-наділення предметів, дій, слів і текстів особливими релігійними значеннями – пояснюється теологами (богословами) тим, що ніяка земна реальність не здатна висловити ідеальну божественну досконалість, отже, вимагає певного опосередкування. Це опосередкування відбувається через унаочнення основних віронавчальних положень у чуттєвих образах – людиноподібних істот, тварин, рослин, матеріальних предметів, природних явиш. Релігієзнавці погоджуються з тим, що […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Католицизм Символізм релігійної свідомості-наділення предметів, дій, слів і текстів особливими релігійними значеннями – пояснюється теологами (богословами) тим, що ніяка земна реальність не здатна висловити ідеальну божественну досконалість, отже, вимагає певного опосередкування. Це опосередкування відбувається через унаочнення основних віронавчальних положень у чуттєвих образах – людиноподібних істот, тварин, рослин, матеріальних предметів, природних явиш. Релігієзнавці погоджуються з тим, що […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Консерватизм Символізм релігійної свідомості-наділення предметів, дій, слів і текстів особливими релігійними значеннями – пояснюється теологами (богословами) тим, що ніяка земна реальність не здатна висловити ідеальну божественну досконалість, отже, вимагає певного опосередкування. Це опосередкування відбувається через унаочнення основних віронавчальних положень у чуттєвих образах – людиноподібних істот, тварин, рослин, матеріальних предметів, природних явиш. Релігієзнавці погоджуються з тим, що […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Релігія 1.1. СУТНІСТЬ І СКЛАДОВІ ЧАСТИНИ РЕЛІГІЇ Релігія супроводжує людство протягом значної частини його історії і на сьогоднішній день охоплює до 80 % населення земної кулі. І все ж таки вона є сферою, мало зрозумілою і для звичайних людей, і для фахівців. Причин тому багато. Дати одне визначення того, що ж таке релігія, навряд чи можливо […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – 2.7. ФЕНОМЕНОЛОГІЯ РЕЛІГІЇ Незважаючи нате, що феноменологія релігії сформувалася дещо пізніше інших галузей релігієзнавства – на межі XIX-XX ст., тривалий час вона висувала претензії на роль провідного напряму релігієзнавчих студій, який би зміг підпорядкувати собі все зростаючу кількість конкретних і не пов’язаних між собою досліджень. На появу феноменології релігії, безумовно, вплинула загальна ситуація в західній філософії-концентрація дослідницької уваги […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – 5.6. ЛАМАЇЗМ “Ламаїзм” – усталений термін для позначення різновиду буддизму, що укоренився головним чином у Тибеті – гористій області в Центральній Азії площею 3 млн. 800 тис. кв. км, населенням 3,5-4 млн. чол. На сучасній політичній карті світу ця територія належить Китайській Народній Республіці*44. Крім Тибету, ламаїзм розповсюджений у сусідній Монголії, Непалі, Бутані, деяких штатах Індії, з […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Протестантизм в Україні 16 січня 1991 р. Папа Іоанн Павло II відновив діяльність Римо-Католицьких дієцезій в Україні і призначив єпископів у Львові, Кам’янці-Поділ ьськомуй Житомирі. Українська держава встановила дипломатичні відносини з Вати каном, і в 1992 р. Папа призначив першим Апостольським Нунцієм в Україні архієпископа АнтоніоФранко. У1996 р. Папа відновив Луцьку дієце-зію, призначивши Апостольським Адміністратором Львівського митрополита архієпископа […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Предмет феноменології релігії Незважаючи нате, що феноменологія релігії сформувалася дещо пізніше інших галузей релігієзнавства – на межі XIX-XX ст., тривалий час вона висувала претензії на роль провідного напряму релігієзнавчих студій, який би зміг підпорядкувати собі все зростаючу кількість конкретних і не пов’язаних між собою досліджень. На появу феноменології релігії, безумовно, вплинула загальна ситуація в західній філософії-концентрація дослідницької уваги […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Текст 9.8. ЗАКОН УКРАЇНИ “Про свободу совісті та релігійні організації” Розділ І Загальні положення Стаття 3. Право на свободу совісті Кожному громадянину в Україні гарантується право на свободу совісті. Це право включає свободу мати, приймати і змінювати релігію або переконання за своїм вибором і свободу одноособово чи разом з іншими сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати ніякої, відправляти релігійні культи, відкрито виражати і вільно поширювати […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Римо-Католицька Церква 16 січня 1991 р. Папа Іоанн Павло II відновив діяльність Римо-Католицьких дієцезій в Україні і призначив єпископів у Львові, Кам’янці-Поділ ьськомуй Житомирі. Українська держава встановила дипломатичні відносини з Вати каном, і в 1992 р. Папа призначив першим Апостольським Нунцієм в Україні архієпископа АнтоніоФранко. У1996 р. Папа відновив Луцьку дієце-зію, призначивши Апостольським Адміністратором Львівського митрополита архієпископа […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Язичництво Софія Київська 9.1. ФЕНОМЕН ЯЗИЧНИЦТВА. ОСНОВНІ ВІРУВАННЯ І КУЛЬТИ ДАВНІХ СЛОВ’ЯН Історія релігії в Україні виразно поділяється на два основних періоди: дохристиянський і християнський. Перший період прийнято називати ще язичництвом. Язичництво Язичництво (від давньослов. слова “язики” – народи) – досить невизначений термін, що свого часу виник у церковному середовищі для позначення всього нехристиянського. У релігієзнавстві […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Іслам в Україні Центром ісламу в Україні протягом усієї її історії залишався Крим. У1242 р. татаро-монтоли завоювали півострів: Крим увійшов до складу Золотої Орди, де у XIV ст. іслам поширився як офіційна релігія. УХУ ст. у зв’язку з розпадом Орди, в Криму виникло Кримське ханство, яке наприкінці століття підпало у васальну залежність від Османської імперії. Мусульмани Криму належать […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Меноніти Пресвітеріани – близькі до реформатства (кальвінізму) представники напряму, яке на перший план виносило питання церковного устрою. Вони наполягали на поверненні до устрою ранньої Християнської Церкви. На практиці пресвітеріанство відзначається 4-ма організаційними принципами: 1) визнається лише сан пресвітера (другий ступінь священства, відповідає сану священика), який обирається громадою; 2) рішуче відкидається єпископат як пізніше перекручення засад християнства; […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Квакери Пресвітеріани – близькі до реформатства (кальвінізму) представники напряму, яке на перший план виносило питання церковного устрою. Вони наполягали на поверненні до устрою ранньої Християнської Церкви. На практиці пресвітеріанство відзначається 4-ма організаційними принципами: 1) визнається лише сан пресвітера (другий ступінь священства, відповідає сану священика), який обирається громадою; 2) рішуче відкидається єпископат як пізніше перекручення засад християнства; […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – Пресвітеріани Пресвітеріани – близькі до реформатства (кальвінізму) представники напряму, яке на перший план виносило питання церковного устрою. Вони наполягали на поверненні до устрою ранньої Християнської Церкви. На практиці пресвітеріанство відзначається 4-ма організаційними принципами: 1) визнається лише сан пресвітера (другий ступінь священства, відповідає сану священика), який обирається громадою; 2) рішуче відкидається єпископат як пізніше перекручення засад християнства; […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – “Армія спасіння” Пресвітеріани – близькі до реформатства (кальвінізму) представники напряму, яке на перший план виносило питання церковного устрою. Вони наполягали на поверненні до устрою ранньої Християнської Церкви. На практиці пресвітеріанство відзначається 4-ма організаційними принципами: 1) визнається лише сан пресвітера (другий ступінь священства, відповідає сану священика), який обирається громадою; 2) рішуче відкидається єпископат як пізніше перекручення засад християнства; […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – 1.1. СУТНІСТЬ І СКЛАДОВІ ЧАСТИНИ РЕЛІГІЇ 1.1. СУТНІСТЬ І СКЛАДОВІ ЧАСТИНИ РЕЛІГІЇ Релігія супроводжує людство протягом значної частини його історії і на сьогоднішній день охоплює до 80 % населення земної кулі. І все ж таки вона є сферою, мало зрозумілою і для звичайних людей, і для фахівців. Причин тому багато. Дати одне визначення того, що ж таке релігія, навряд чи можливо […]...
- Релігієзнавство – Кислюк К. В. – РОЗДІЛ 1. РЕЛІГІЯ ЯК ДУХОВНИЙ ФЕНОМЕН ЛЮДСТВА 1.1. СУТНІСТЬ І СКЛАДОВІ ЧАСТИНИ РЕЛІГІЇ Релігія супроводжує людство протягом значної частини його історії і на сьогоднішній день охоплює до 80 % населення земної кулі. І все ж таки вона є сферою, мало зрозумілою і для звичайних людей, і для фахівців. Причин тому багато. Дати одне визначення того, що ж таке релігія, навряд чи можливо […]...