Стимуляція здоров’я та інтелекту – Чепига М. П. – 1.4. Енергетичний вплив музики
Звук – це вібрації, які впливають на організм людини. Вібрації звуку (енергію) сприймає не тільки вухо, але й увесь організм. Вібрації, які сприймає поверхня тіла, передаються через рецептори центральної нервової системи (ЦНС) у мозок. Кістяк організму також резонує, створюючи певний фон коливань. Тому сприймати музику потрібно в умовах, коли в цьому бере участь усе тіло людини (концертні зали, кінотеатри тощо). Навушники створюють дискомфортний стан, локальні перенапруження ЦНС. Це призводить до неврозів, виснаження, ритмо-звукової залежності організму, може спровокувати як локальні, так і системні відхилення і захворювання.
Вухо – єдиний орган (крім серця), який ніколи не виключається. Людське вухо володіє не тільки певним діапазоном чутності. Ми відчуваємо і розрізняємо в голосі тугу, печаль, радість… Прислухаючись до інтонацій голосу, можна довідатися, чи правду говорить людина, чи кривить душею.
Здавна людина навчилася фіксувати і відтворювати звуки – так і виникла музика. І якщо музика справді мелодійна, тобто є гармонійним поєднанням найприємніших людині звуків, то вона корисна для організму і може володіти цілющою силою.
За сприйняттям музики люди поділяються на залежних і чутливих. Для перших музичний фон необхідний як акустичний наркотик. Він підвищує в крові адреналін, і у людини зникають відчуття нудьги, самотності та страху. Для чутливих людей будь-яка музика неприємна: вони віддають перевагу тиші. Але абсолютна тиша (шумоізолятор) ще шкідливіша, ніж рок-музика. У шумоізоляторі людина втрачає відчуття реальності, виснажується нервова система, виникають галюцинації, понижується пульс…
Музика сприймається не тільки слухом, а й усіма аналізаторами і системами тіла, впливає на біологічно активні точки і меридіани. Вона доходить до кожної клітини кожного органу, впливає на всі рівні життєдіяльності: молекулярний, системний і на організм у цілому. Музика викликає в людини перебудову хімічних реакцій, змінює статус і характеристики як фізіологічних, так і психічних станів.
Ще в минулому сторіччі вченими було доведено, що музичні звуки змушують вібрувати кожну клітину нашого організму за допомогою електромагнітних хвиль і змінюють кров’яний тиск, кількість серцевих скорочень, ритм і глибину дихання аж до повної його зупинки.
Вчені довели, що музичним звуком можна впливати на клітини тіла – сприяти утворенню нових чи лікувати старі, а також формувати духовний світ людини.
Музика може мати різний вплив: одна – викликає нудоту, інша – коматозний стан, паніку й ін.
Тварини і рослини прекрасно відчувають гармонію звуків (експериментально доведено вченими). Навіть мімоза під впливом музики росте швидше і цвіте на два тижні довше. Під мікроскопом видно, що протоплазма рослинних клітин прискорює рух під впливом музики.
Музичне мистецтво володіє також специфічною й унікальною можливістю цілеспрямованого впливу на соматичний і психічний стан людини. Очікуваний оздоровчий ефект зумовлений не тільки впливом на емоції, але і специфічним впливом на хворого окремих першоелементів: ритму, мелодії та гармонії, які складають основу музики, що проникає в глибини психіки [L. Halasz, 1966; К. Hanusova, L. Kurzova, 1966; V. Holzknecht, V. Pos, 1969]. Музика знаходиться на найвищому ступені естетичних цінностей, які за своїм чуттєвим вираженням є близькими до природного сприйняття людиною [Z. Matejova, 1973].
Ще однією специфічною властивістю музичного мистецтва є здатність вільно, безпосередньо, ненав’язливо і разом з тим дуже сильно впливати на особистість. Музичне мистецтво впливає не лише на емоційне й естетичне сприйняття, але й на пізнання та поведінку людини. Своїм непрямим, невербальним характером музика діє як сильний стимулятор комунікації та інтеграції.
Важливим і незамінним фактором за Kantor [1962] є виховна сила музики, яка по-своєму підкреслює певні миттєвості і ситуації.
Музика Моцарта чи Чайковського є безсмертною не тільки тому, що просто приємна, – вона гармонізує всі фізіологічні процеси в організмі людини, яка її слухає. Класична музика завжди лікувальна.
Вже напевне можна сказати, що супербіоенергетична музика – це ключ до імунної системи, до адаптаційних механізмів організму. Зокрема, засновник музичної фармакології американець Роберт Шоффлер прописує з лікувальною метою слухати всі симфонії Чайковського і увертюри Моцарта, а також такі твори, як “Лісовий цар” Шуберта або “Оду радості” з дев’ятої симфонії Бетховена. Ці музичні шедеври особливо стимулюють в організмі енергетичні ресурси, що спрямовуються на боротьбу з хворобою.
Універсальність музики стає зрозумілою з вчення старокитайських медиків про те, що кожен орган тіла генерує коливання певних частот, які випромінюються в навколишній простір. Лікарі минулого стверджували, що для кожної живої системи характерна своя частота.
Кожен орган у людини працює на певній частоті [В. С. Стеценко, 1990] (табл. 2).
При порушенні функції якогось органу як стимулятор можна носити з собою певний мінерал, який буде допомагати органу налаштовуватись на свою робочу частоту (принцип камертона). Наприклад, для стимуляції роботи серця варто носити на грудях шпильку з рубіном, частота коливання поля якого 750-800 Гц.
Таблиця 2
Частота пульсації основних органів людини
№ а/п | Основні органи | Частота пульсації енергетичних оболонок, Гц |
1. | Голова | 3500-5600 |
2. | Серце | 750 |
8. | Печінка | 350-400 |
4. | Нирки | 580-630 |
5. | Підшлункове залоза | 580-630 |
6. | Хребет | 2000-2500 |
7. | Статеві органи: | |
А) чоловічі | 800-850 | |
Б) жіночі | 950-1000 |
Нижче наводимо список деяких мінералів та їхні частотні характеристики:
Радій, ртуть, свинець | 350-400 Гц |
Сірка | 400-450 Гц |
Мусковит | 550-600 Гц |
Серпентин | 600-650 Гц |
Кам’яна сіль, сальвініт | 650-700 Гц |
Гіпс | 700-750 Гц |
Мармур, рубін | 750-800 Гц |
Хризоліт, азбест, берил | 800-850 Гц |
Ісландський шпат, графіт | 950-1000 Гц |
Залізо, цинк | 1050-1150 Гц |
Йод | 1150-1250 Гц |
Каолін | 1250-1350 Гц |
Калій | 1350-1450 Гц |
Алюміній | 1450-1500 Гц |
Доломіт | 1500-1600 Гц |
Кальцій, ангідрит, нефелін | 600-1700 Гц |
Нікель | 1750-1850 Гц |
Пірит, флюорит | 1800-1900 Гц |
Мідь | 2000-2150 Гц |
Срібло | 2500-2600 Гц |
Смарагд 2700-2750 Гц
Золото 3000-3150 Гц
Турмалін 3550-3700 Гц
Топаз 3850-4100 Гц
Платина 4250-4400 Гц
Системним вивченням біоенергетики людство зайнялося порівняно недавно. Ми тільки вчимося корегувати енергетичний потенціал біополя людини, зокрема за допомогою музики. Розрізняють два види енергії: додатню (чоловічу) і від’ємну (жіночу), які в тілі людини циркулюють (переміщуються) по спеціальних енергетичних каналах (меридіанах). Існує подібність між циркуляцією енергії в меридіанах і циркуляцією крові.
У біоенергетичному обміні існує взаємозв’язок між музичними звуками і кольорами. Кожній ноті відповідає певний колір:
До | – | Червоний; |
До-дієз | – | Червоно-оранжевий; |
Ре | – | Оранжевий; |
Ре-дієз | – | Світло-оранжевий; |
Мі | – | Жовтий; |
Фа | – | Зелений; |
Ф – дієз | – | Колір морської хвилі; |
Соль | – | Голубий; |
Соль-діез | – | Світло-синій; |
Ля | – | Синій; |
Ля-дієз | – | Морська хвиля + фіолетовий; |
Сі | – | Фіолетовий. |
Психологи, медики, лінгвісти вважають, що дуже важливо підібрати до певного стану людини не тільки “звуковий інструмент”, але й свій ритм – лікувальну музику. Такими за силою емоційного впливу, об’ємною енергетикою ритмів здавна були замовляння, молитви, плачі, здравиці* які не тільки заспокоювали людину, але й лікували нездужання та хвороби.
Слухайте тільки гармонійні звуки (гармонійну музику), оскільки при дисбалансі, наприклад, нот “мі” і “фа” в організмі порушуються певні психологічні системи і розладнується логіка, мислення, зосередженість, бадьорість, активність. Людина перенапружується і перевтомлюється.