Прикладна етика – Аболіна Т. Г
Соціокультурна ситуація початку XXI століття означена актуалізацією морально-етичних засновків цілого ряду соціальних практик. У просторі політики, економіки, медицини, біології, екології нагальною потребою висувається в сучасному світі ті моральні ціннісно-нормативні орієнтири, які мають сприяти продуктивності
1.1. У витоків етики як практичної філософії. 1.2. Методологічні підстави прикладної орієнтації етики. 1.3. Прикладна етика як нова стадія розвитку етики. 1.4. Основні принципи етичної регуляції в сучасному суспільстві. Останні десятиліття XX століття характеризуються
1.1. У витоків етики як практичної філософії. 1.2. Методологічні підстави прикладної орієнтації етики. 1.3. Прикладна етика як нова стадія розвитку етики. 1.4. Основні принципи етичної регуляції в сучасному суспільстві. Останні десятиліття XX століття характеризуються
У прикладній етиці найбільш методологічно плідним буде широке розуміння корисності як критерію універсальності принципів. Синкретичне розуміння корисного запліднювало витоки європейської інтелектуальної історії. У XIX – XX ст. воно збагачено Утилітариським розумінням (Д. С. Мілль,
Прикладна етика свідчить про нову стадію розвитку етики і моралі, на якій здійснюється їх органічний синтез і внаслідок цього етика всю систему свого обгрунтування пов’язує з граничними можливостями людського життя, не виходячи за його
В останнє десятиліття формуються якісно нові теоретичні концепції, в яких узагальнюються закономірності морального життя різних соціумів, функціонування переважаючої культурно-історичної форми суспільної моралі. В деяких випадках це відбувається у вигляді доповнення до сталих теорій, а
2.1. Історія становлення біоетики. 2.2. Предмет та основні принципи біоетики. 2.3. Дилеми біоетики: аборт, евтаназія, транс-плантологія. 2.1. Історія становлення біоетики Уже стало аксіомою твердження про ще не знану людством складність і проблемність сучасного світу,
2.1. Історія становлення біоетики. 2.2. Предмет та основні принципи біоетики. 2.3. Дилеми біоетики: аборт, евтаназія, транс-плантологія. 2.1. Історія становлення біоетики Уже стало аксіомою твердження про ще не знану людством складність і проблемність сучасного світу,
2.1. Історія становлення біоетики. 2.2. Предмет та основні принципи біоетики. 2.3. Дилеми біоетики: аборт, евтаназія, транс-плантологія. 2.1. Історія становлення біоетики Уже стало аксіомою твердження про ще не знану людством складність і проблемність сучасного світу,
Особлива роль біоетики (в медичній інтерпретації) у забезпеченні реалізації майбутнього вимагала її популяризації як серед фахівців (біологів, медиків передусім, усіх, хто завдяки професійній орієнтації мав справу з живими системами), так і в широких суспільних
Особлива роль біоетики (в медичній інтерпретації) у забезпеченні реалізації майбутнього вимагала її популяризації як серед фахівців (біологів, медиків передусім, усіх, хто завдяки професійній орієнтації мав справу з живими системами), так і в широких суспільних
Особлива роль біоетики (в медичній інтерпретації) у забезпеченні реалізації майбутнього вимагала її популяризації як серед фахівців (біологів, медиків передусім, усіх, хто завдяки професійній орієнтації мав справу з живими системами), так і в широких суспільних
Початок створення етичних комітетів в Україні припадає на 1992 p., коли при Інституті медицини праці Академії медичних наук України (АМНУ) та Інституті педіатрії, акушерства та гінекології АМНУ у зв’язку з міжнародними програмами, що виконувались
Початок створення етичних комітетів в Україні припадає на 1992 p., коли при Інституті медицини праці Академії медичних наук України (АМНУ) та Інституті педіатрії, акушерства та гінекології АМНУ у зв’язку з міжнародними програмами, що виконувались
Початок створення етичних комітетів в Україні припадає на 1992 p., коли при Інституті медицини праці Академії медичних наук України (АМНУ) та Інституті педіатрії, акушерства та гінекології АМНУ у зв’язку з міжнародними програмами, що виконувались
Початок створення етичних комітетів в Україні припадає на 1992 p., коли при Інституті медицини праці Академії медичних наук України (АМНУ) та Інституті педіатрії, акушерства та гінекології АМНУ у зв’язку з міжнародними програмами, що виконувались
Початок створення етичних комітетів в Україні припадає на 1992 p., коли при Інституті медицини праці Академії медичних наук України (АМНУ) та Інституті педіатрії, акушерства та гінекології АМНУ у зв’язку з міжнародними програмами, що виконувались
На сьогодні біоетика є науковою дисципліною, котра не має однозначно виваженого та загальноприйнятого наукового апарату. Більше того, не існує чітко окресленого уявлення щодо предмета, статусу та функцій біоетики як у зарубіжній, так і вітчизняній
Застосування названих принципів біоетики, при розумінні її предметного поля з медичною домінантою (чи в американському чи в західноєвропейському варіантах), в процесі обгрунтуванні морального вибору в конкретних ситуаціях часто породжує моральні дилеми (дилема – необхідність
Застосування названих принципів біоетики, при розумінні її предметного поля з медичною домінантою (чи в американському чи в західноєвропейському варіантах), в процесі обгрунтуванні морального вибору в конкретних ситуаціях часто породжує моральні дилеми (дилема – необхідність
Прихильники заборони аборту висувають найголовніший аргумент, як “Вимога совісті”. Громадянський закон, котрий легітимує аборт, втрачає моральну обов’язковість для совісті і породжує потребу протистояти такому закону з боку тих, хто бере безпосередню участь у здійсненні
Прихильники заборони аборту висувають найголовніший аргумент, як “Вимога совісті”. Громадянський закон, котрий легітимує аборт, втрачає моральну обов’язковість для совісті і породжує потребу протистояти такому закону з боку тих, хто бере безпосередню участь у здійсненні
Сучасна наука успішно може боротися з багатьма хворобами, що донедавна вважались невиліковними, повертати людей до повноцінного життя зі стану клінічної смерті, забезпечувати виживання безнадійних новонароджених дітей, продовжувати термін життя за наявності смертельних хвороб, що
1906 р. – у США (штат Огайо) здійснена перша спроба прийняти закон, який би дозволяв евтаназію. 1935 р. – у Лондоні створено перше в світі Міжнародне товариство прихильників евтаназії. 1930-ті роки – у Німеччині
По-перше, право людини на гідне життя, що конкретизується в праві на вільне самовизначення; виборі своєї долі; захисті від неефективного та негуманного лікування; в праві збереження особистої гідності, котра може бути важливішою за смерть; врешті
Евтаназія порушує принцип святості людського життя, оскільки основним аргументом на користь евтаназії є твердження про благість не самого життя як такого, а життя з певними якісними ознаками. Як стверджує A. A. Гусейнов, евтаназія в
Трансплантологія – розділ медицини, що вивчає трансплантацію органів, і галузь медичної практики, котра здійснює трансплантацію. Трансплантація – спеціальний метод лікування, що полягає в пересадці реципієнту (реципієнт – особа, для лікування якої застосовується трансплантація) органа
Трансплантологія – розділ медицини, що вивчає трансплантацію органів, і галузь медичної практики, котра здійснює трансплантацію. Трансплантація – спеціальний метод лікування, що полягає в пересадці реципієнту (реципієнт – особа, для лікування якої застосовується трансплантація) органа
Перші операції з трансплантації органів викликали у світі подив, захоплення безмежними науковими та технічними можливостями, професійною унікальністю проведених операцій; отримували однозначну підтримку та схвалення і формували так звану трансплантаційну ейфорію. Але одне із найунікальніших
3.1. Історія виникнення та становлення екологічної етики. 3.2. Поняття та предмет екологічної етики. 3.3. Концептуальні основи екологічної етики. 3.4. Основні напрями та принципи екологічної етики. 3.5. Сучасні екологічні рухи та громадські організації: етико-правовий аспект.
3.1. Історія виникнення та становлення екологічної етики. 3.2. Поняття та предмет екологічної етики. 3.3. Концептуальні основи екологічної етики. 3.4. Основні напрями та принципи екологічної етики. 3.5. Сучасні екологічні рухи та громадські організації: етико-правовий аспект.
Екологічна етика як результат міждисциплінарного синтезу міститься на межі таких форм знання в культурі, як етика і екологія, поєднуючи в цілісний нормативно-ціннісний комплекс уявлення про природні системи та правила взаємодії з ними. Систему моральних
Підгрунтям у становленні екологічної етики виступають ідеї звільнення природи, критичне ставлення до існування моральних традицій, збереження дикої природи, пошук узгодженого життя з природою. Яскравим прикладом саме такого природоохоронного розвитку екологічної етики є діяльність і
В. І. Вернадський (1863- 1945) та його праці “Етика” (1880 р. – незавершена), “Декілька слів про ноосферу” (1944), “Наукова думка як планетарне явище” (1945) та інші мають велике значення для становлення екологічної етики, адже
Вхід до епохи ноосфери, на думку російського вченого М. Моїсеєва (1917-2000), повинен відбутися не як біфуркаційний скачок, тому що будь-який біфуркаційний механізм може розвиватися у непередбаченому напрямі і привести в остаточному підсумку до загибелі
Екологічна етика як наукова галузь орієнтуючи на збереження природного і людського буття пропонує різноманітні підходи у вирішенні кризової ситуації сучасності, своєрідної глибокої кризи культури, що втілює в собі весь комплекс взаємодії людей один з
Екологічна етика як наукова галузь орієнтуючи на збереження природного і людського буття пропонує різноманітні підходи у вирішенні кризової ситуації сучасності, своєрідної глибокої кризи культури, що втілює в собі весь комплекс взаємодії людей один з
На початку XX ст. німецько-французький теолог, лікар і філософ Альберт Швейцер почав розглядати етичне мислення як створення життя, як виявлення духовного і внутрішнього зв’язку зі світом. Врятувати сучасне суспільство можливо лише за умови відмови
Діяльність екологічних рухів та громадських організацій вимагає від суспільної свідомості перенести гуманне ставлення на все навколишнє середовище, яке починає сприйматися як живе, наділена суб’єктністю, душею, рідною людині та заслуговує на людське ставлення. Саме їх
Важливим поняттям в екологічній етиці є істинна цінність. Це цінність об’єкта, що є незалежною від інтересу або оцінки. Етичні вчення, як правило, цінність пов’язують з людиною, а екологічна етика, розширюючи розуміння цінності до масштабу
Важливим поняттям в екологічній етиці є істинна цінність. Це цінність об’єкта, що є незалежною від інтересу або оцінки. Етичні вчення, як правило, цінність пов’язують з людиною, а екологічна етика, розширюючи розуміння цінності до масштабу
Важливим поняттям в екологічній етиці є істинна цінність. Це цінність об’єкта, що є незалежною від інтересу або оцінки. Етичні вчення, як правило, цінність пов’язують з людиною, а екологічна етика, розширюючи розуміння цінності до масштабу
Проблема відповідальності є досить актуальною, так як саме вона фокусує важливі загальні проблеми етики. Класична проблема відповідальності в екологічному контексті приводить до зіставлення свободи для етики і особливо екологічної етики, що є не можливим
4.1. Поняття та предмет економічної етики. 4.2. Економічна етика як теорія фактичної економічної поведінки. 4.3. Економічна етика як нормативна теорія господарства. 4.4. Соціальна відповідальність суб’єктів господарства. 4.1. Поняття та предмет економічної етики Виникнення та
4.1. Поняття та предмет економічної етики. 4.2. Економічна етика як теорія фактичної економічної поведінки. 4.3. Економічна етика як нормативна теорія господарства. 4.4. Соціальна відповідальність суб’єктів господарства. 4.1. Поняття та предмет економічної етики Виникнення та
4.1. Поняття та предмет економічної етики. 4.2. Економічна етика як теорія фактичної економічної поведінки. 4.3. Економічна етика як нормативна теорія господарства. 4.4. Соціальна відповідальність суб’єктів господарства. 4.1. Поняття та предмет економічної етики Виникнення та
Поняття економічної культури та господарського етосу З’ясуванню нормативних вимог сучасного господарства та впровадженню моральних норм в економічну практику повинен передувати аналіз імперативно-ціннісного змісту фактичної економічної поведінки суб’єктів. Будь-яке економічне життя пов’язане з процесами виробництва
Поняття економічної культури та господарського етосу З’ясуванню нормативних вимог сучасного господарства та впровадженню моральних норм в економічну практику повинен передувати аналіз імперативно-ціннісного змісту фактичної економічної поведінки суб’єктів. Будь-яке економічне життя пов’язане з процесами виробництва
Як відомо, спосіб виробництва матеріальних благ пов’язаний із способом життєдіяльності людини, її життєвими настановами. Господарська діяльність відображає життєві цінності суспільства, а концепти праці та багатства є необхідним елементом картини світу, яка задає імперативи поведінки,
Нормативні вимоги економіки та моралі в сучасних процесах раціоналізації господарського життя Незважаючи на те що класична політична економія проголошувала “неетичний”, “ціннісно-нейтральний” характер економічного знання, її історичні трансформації доводять, що вона ніколи не втрачала своєї