Стимуляція здоров’я та інтелекту – Чепига М. П. – 3.9. Енергетика картин
Особливу групу речей у квартирі чи офісі складають твори мистецтва (картини, статуетки, фарфор, килими старої роботи), які є своєрідними каталізаторами для людини.
У кожному творі мистецтва закладено великий заряд енергії. Ця енергія обов’язково викличе на контакт глядача. Сприйнятливі до енергетики люди при бажанні в картинній галереї можуть відчути пересування енергетичних полів. Важливо, щоб цей енергетичний потенціал співпадав з потенціалом людини, інакше буде завдаватися велика шкода здоров’ю.
Це ж стосується книг, особливо старих, куплених в букіністичних магазинах. У будь-яку книгу закладена сильна енергетична інформація, яка може сприяти чи шкодити вашому здоров’ю, настрою, викликати певні емоції.
Леонардо да Вінчі, Рембрандт, Ван Гог – ЦІ імена відомі мільйонам. Вони закарбували на полотні загадкову усмішку, зворушливий образ, фрагменти краси у творенні, що й досі привертають увагу глядачів. Ми, як і митець, роботою якого милуємося, володіємо відчуттям прекрасного. Відчуття прекрасного – це ще одна властивість з багатьох, яка відрізняє нас від тварин.
Людський мозок через певні процеси осягає прекрасне. Насамперед, наші органи чуття передають у мозок інформацію про звуки, запахи, а також кольори та форми предметів, які полонять нашу увагу. Але краса є чимось значно більшим, ніж сукупність цих електрохімічних імпульсів, що просто передають інформацію про довкілля. В образотворчому мистецтві нас приваблює візерунок та форма, світло, колір і композиція.
Кольорова гармонія
Гармонія кольорів не може бути регламентована жодними правилами. Кольорове коло – це першоджерело, в якому встановлено основний порядок кольорів.
Коли говорять, що зелений і синій не підходять один одному, то забувають додати: “Як рівноцінні частини однієї площини”. Коли споглядають зелений луг і над ним синє небо, то ніхто в цьому не бачить дисгармонії.
Звичайно, невідповідні кольори можна зробити гармонійними, якщо змінити фактуру.
Активні кольори (жовтий і червоний) завжди мають перевагу над пасивними (синім і зеленим), тому вони бажані лише у невеликих дозах. Жовтий і червоний запам’ятовуються сильніше – можливо, це є наслідком спостереження над природою.
Не потрібно забувати, що геометричні форми пов’язані з фарбами строгими законами гармонії, і що фарби можуть “висловлюватись”, як і геометричні форми. Це стає зрозумілим із енергетичної концепції – випромінювання форми і хвильової природи кольороутворення. Тому, на наш погляд, трикутник символізує рух, сильне бажання вирватись, що є подібним до споглядання червоного кольору.
Синє намагається сконцентруватися чи замкнутися в ідеальну форму кола, а жовта квітка намагається вийти за свої межі.
Подібні зв’язки кольорів і форм зустрічаються в абстрактних мистецьких творах. Прив’язкою кольорів до протилежних форм створюється драматизм, що є, наприклад, у синьому трикутнику, у жовтій чи червоній кулі.
Відомо, що Ван Гог надавав додатковим кольорам великої виразності (червоно-зелений для весни, синьо-оранжевий для літа, жовто-фіолетовий для осені і чорно-білий для зими).
В. Кандінський стверджував, що живопис може впливати на людину так, як музика. Він називав жовте – ексцентричним, синє – концентричним.
Кольори взаємно впливають один на одного. У присутності доповнюючого зелено-синього кольору червоний набуває максимального вираження; в поєднанні з жовтим він стає крикливим і сприймається темнішим. На синьому червоне набуває теплішого оранжевого відтінку; на жовто-зеленому – стає пурпуровим. На чорному всі кольори здаються світлішими. Жовтий колір на білому фоні малопомітний, на чорному ж – навпаки.
Ми живемо у світі найрізноманітніших форм. Деякі з них лінійні чи кулеподібні, інші – геометричні, подібні до павутиння, ще інші – аморфні, як хмари, що постійно змінюються.
Багато форм ваблять око, скажімо, екзотична орхідея, спіраль морської мушлі чи навіть віття дерев. Якщо якась форма повторюється, створюється візерунок, котрий також може виглядати дуже гарно.
Світло надає особливої принадності тілам різних форм. Воно підкреслює деталі, надає барв текстурі й створює у людини певний настрій.
Колір оживляє довколишні предмети, хоча вони й подібні своїми формами, але унікальності їм надає забарвлення. До того ж, перерозподіл кольорів у гармонійний візерунок створює неповторну красу. Нашу увагу полонять яскраві кольори, скажімо, оранжевий або ж заспокійливі барви синього й зеленого відтінків.