Коран і Суна Святим письмом мусульман є Коран (“ал-Куран” – “читання вголос, напам’ять”), за їх уявленням це слова Аллаха, що безпосередньо або через ангелів були звернені до Мухаммада та були виголошені останнім як “пророчі
Коран і Суна Святим письмом мусульман є Коран (“ал-Куран” – “читання вголос, напам’ять”), за їх уявленням це слова Аллаха, що безпосередньо або через ангелів були звернені до Мухаммада та були виголошені останнім як “пророчі
Коран і Суна Святим письмом мусульман є Коран (“ал-Куран” – “читання вголос, напам’ять”), за їх уявленням це слова Аллаха, що безпосередньо або через ангелів були звернені до Мухаммада та були виголошені останнім як “пророчі
Коран і Суна Святим письмом мусульман є Коран (“ал-Куран” – “читання вголос, напам’ять”), за їх уявленням це слова Аллаха, що безпосередньо або через ангелів були звернені до Мухаммада та були виголошені останнім як “пророчі
Коран і Суна Святим письмом мусульман є Коран (“ал-Куран” – “читання вголос, напам’ять”), за їх уявленням це слова Аллаха, що безпосередньо або через ангелів були звернені до Мухаммада та були виголошені останнім як “пророчі
Організація ісламу Іслам не має церкви як певної релігійної організації подібно до християнської. Релігійна ієрархія тут майже відсутня – є лише деякі найбільш досвідчені члени общини, знавці шаріату – муфтії, які згодом посіли місце
Організація ісламу Іслам не має церкви як певної релігійної організації подібно до християнської. Релігійна ієрархія тут майже відсутня – є лише деякі найбільш досвідчені члени общини, знавці шаріату – муфтії, які згодом посіли місце
Організація ісламу Іслам не має церкви як певної релігійної організації подібно до християнської. Релігійна ієрархія тут майже відсутня – є лише деякі найбільш досвідчені члени общини, знавці шаріату – муфтії, які згодом посіли місце
Ця гілка шиїзму відноситься до “поміркованого” напрямку. Сьогодні це самий найчисленніший напрямок у шиїзмі. Його ідейними попередниками були ті шиїти, які проповідували, що “в силу божественного установлення імамат є прерогативою виключно роду Алі і
Ця гілка шиїзму відноситься до “поміркованого” напрямку. Сьогодні це самий найчисленніший напрямок у шиїзмі. Його ідейними попередниками були ті шиїти, які проповідували, що “в силу божественного установлення імамат є прерогативою виключно роду Алі і
Майже одночасно з зейдітським напрямом шиїтства виникла секта ісмаїлітів. Ця гілка відноситься до “крайнього” напряму в шиїзмі. Ісмаїліти знайшли більш серйозне і широке розповсюдження і вплив у мусульманському світі, ніж зейдіти. Приводом для виникнення
Це радикальний напрямок ісмаїлітства, який розпочав свою діяльність в Сирії та Іраку. Назва цієї течії з’ясована недостатньо. Одна з найбільш розповсюджених версій наполягає на тому, що в основі цієї назви лежить прізвисько одного з
Це радикальний напрямок ісмаїлітства, який розпочав свою діяльність в Сирії та Іраку. Назва цієї течії з’ясована недостатньо. Одна з найбільш розповсюджених версій наполягає на тому, що в основі цієї назви лежить прізвисько одного з
Це нащадки Аліібн Таліба. В Алі було багато дітей, але самими відомими в боротьбі за халіфат були Хасан і Хусейн. Релігійно-політична догматика шиїтів стверджує, що верховна влада (імамат), подібно до пророцтва, є “божественним установленням”.
Це нащадки Аліібн Таліба. В Алі було багато дітей, але самими відомими в боротьбі за халіфат були Хасан і Хусейн. Релігійно-політична догматика шиїтів стверджує, що верховна влада (імамат), подібно до пророцтва, є “божественним установленням”.
Це нащадки Аліібн Таліба. В Алі було багато дітей, але самими відомими в боротьбі за халіфат були Хасан і Хусейн. Релігійно-політична догматика шиїтів стверджує, що верховна влада (імамат), подібно до пророцтва, є “божественним установленням”.
Це нащадки Аліібн Таліба. В Алі було багато дітей, але самими відомими в боротьбі за халіфат були Хасан і Хусейн. Релігійно-політична догматика шиїтів стверджує, що верховна влада (імамат), подібно до пророцтва, є “божественним установленням”.
Це нащадки Аліібн Таліба. В Алі було багато дітей, але самими відомими в боротьбі за халіфат були Хасан і Хусейн. Релігійно-політична догматика шиїтів стверджує, що верховна влада (імамат), подібно до пророцтва, є “божественним установленням”.
Особливе місце в шиїтському ісламі займає секта асасінів, яка виникла наприкінці одинадцятого століття. Ця секта відноситься до ісмаїлітського напрямку в шиїзмі. Фатімітський халіф Єгипту Мустансір лишив свого старшого сина Нізара права на наслідування халіфату
Це близьке до ісмаїлітського руху Таємне філософське товариство, яке діяло на Близькому Сході в десятому столітті. їм належить п’ятдесят один трактат під загальною назвою “Трактати Чистих братів та Вірних друзів”. Ці трактати являли собою
Це близьке до ісмаїлітського руху Таємне філософське товариство, яке діяло на Близькому Сході в десятому столітті. їм належить п’ятдесят один трактат під загальною назвою “Трактати Чистих братів та Вірних друзів”. Ці трактати являли собою
Це близьке до ісмаїлітського руху Таємне філософське товариство, яке діяло на Близькому Сході в десятому столітті. їм належить п’ятдесят один трактат під загальною назвою “Трактати Чистих братів та Вірних друзів”. Ці трактати являли собою
На початку п’ятидесятих років дев’ятнадцятого століття в Ірані виникає секта бабітів. Цей рух розпочався з того, що молодий ширазький торговець Сещ Алі Мухаммед проголосив себе Ба-бом, тобто “воротами”, завдяки яким віруючий мусульманин може наблизитись
На початку п’ятидесятих років дев’ятнадцятого століття в Ірані виникає секта бабітів. Цей рух розпочався з того, що молодий ширазький торговець Сещ Алі Мухаммед проголосив себе Ба-бом, тобто “воротами”, завдяки яким віруючий мусульманин може наблизитись
Ця течія виникла в Судані в 80-90-х роках дев’ятнадцятого століття. До деякої міри ця течія була протилежна бехаїзму. На відміну від останнього, суданський махдізм всіляко підкреслював свій неподільний зв’язок з ісламом і свою відданість
В ісламі, як і в інших релігіях, релігійні обряди створюють складну систему ритуальних дій. Вони є найважливішим компонентом мусульманського культу. Однак мусульманський культ має ряд специфічних рис, які обумовлені відсутністю в ісламі церковної організації
Коран (араб, аль-куран, буквально – читання) – головна священна книга мусульман. За ісламським догматом, Коран існує віддавна, він ніким не створений, а його небесний оригінал знаходиться під престолом Аллаха. Коран поділений на 114 розділів
Коран (араб, аль-куран, буквально – читання) – головна священна книга мусульман. За ісламським догматом, Коран існує віддавна, він ніким не створений, а його небесний оригінал знаходиться під престолом Аллаха. Коран поділений на 114 розділів
Майбутнє людини і людства релігія завжди пов’язувала з надприродними явищами. Коран, на якому грунтується іслам, на це питання відповідає так: золоті літа людства часів Адама і Єви минули безповоротно. Тому не треба шукати щастя
Майбутнє людини і людства релігія завжди пов’язувала з надприродними явищами. Коран, на якому грунтується іслам, на це питання відповідає так: золоті літа людства часів Адама і Єви минули безповоротно. Тому не треба шукати щастя
У період докорінної перебудови суспільства постають нові складні завдання. Вони пов’язані як з неможливістю працювати застарілими методами, так і з новими реальностями, проблемами і процесами, що проявилися в сучасних умовах. На сьогоднішній день у
Це один із численних східних культів, що поширилися на Заході останнім часом. Слід вказати на такі причини зацікавлення орієнтальною містикою, як піклування про здоров’я, бажання засвоїти і використати рекомендації щодо дихання, фізичних вправ, методів
Слово “сайєнтологія” в перекладі українською мовою означає “науковчення”. Тому слід коротко зупинитися на проблемі співвідношення науки і релігії. Ми звикли вважати їх співвідношення взаємосуперечливим, хоча в дійсності справа складніша. Релігія в сучасному світі прагне
Абат – титул настоятеля монастиря в католицькій релігії, який займає місце за єпископом. Інколи А. добивається незалежності від єпископів і підкоряється безпосередньо папі. У деяких випадках А. – загальна назва священиків і вищого духовенства
Арон Р. Етапи розвитку соціологічної думки. М., 1993 Бендикс Р. Образ суспільства у Макса Вебера // М. Вебер. Вибране. Образ суспільства. М., 1994. Вах І. Соціологія релігії // Соціологія релігії: класичні підходи. Хрестоматія. Наукова