Стрибог був богом вітру. Його ім’я часто зустрічається у давніх пам’ятках, але як і у інших богів, воно маловиразне. У “Слові о полку Ігоревім” йдеться про “вітри Стрибожі”. У 980 р. князь Володимир поставив
Стрибог був богом вітру. Його ім’я часто зустрічається у давніх пам’ятках, але як і у інших богів, воно маловиразне. У “Слові о полку Ігоревім” йдеться про “вітри Стрибожі”. У 980 р. князь Володимир поставив
Стрибог був богом вітру. Його ім’я часто зустрічається у давніх пам’ятках, але як і у інших богів, воно маловиразне. У “Слові о полку Ігоревім” йдеться про “вітри Стрибожі”. У 980 р. князь Володимир поставив
Широко знаний був і божок Купайло, що влітку мав гучне свято. Це був бог плодючости, радості, згоди та любові, от чому він пов’язується з Я рилом. Густинський літопис XVII ст. подає, що Купайло –
Широко знаний був і божок Купайло, що влітку мав гучне свято. Це був бог плодючости, радості, згоди та любові, от чому він пов’язується з Я рилом. Густинський літопис XVII ст. подає, що Купайло –
Широко знаний був і божок Купайло, що влітку мав гучне свято. Це був бог плодючости, радості, згоди та любові, от чому він пов’язується з Я рилом. Густинський літопис XVII ст. подає, що Купайло –
Широко знаний був і божок Купайло, що влітку мав гучне свято. Це був бог плодючости, радості, згоди та любові, от чому він пов’язується з Я рилом. Густинський літопис XVII ст. подає, що Купайло –
Широко знаний був і божок Купайло, що влітку мав гучне свято. Це був бог плодючости, радості, згоди та любові, от чому він пов’язується з Я рилом. Густинський літопис XVII ст. подає, що Купайло –
Широко знаний був і божок Купайло, що влітку мав гучне свято. Це був бог плодючости, радості, згоди та любові, от чому він пов’язується з Я рилом. Густинський літопис XVII ст. подає, що Купайло –
Широко знаний був і божок Купайло, що влітку мав гучне свято. Це був бог плодючости, радості, згоди та любові, от чому він пов’язується з Я рилом. Густинський літопис XVII ст. подає, що Купайло –
Християнство поширювалося на Україні ще задовго до княжіння Володимира Великого. Вже біля 860 р. мали охреститися Аскольд і Дір, що ходили великим походом на Царьгород. Українське населення не противилося християнській вірі. Вже за Ігоря
Християнство поширювалося на Україні ще задовго до княжіння Володимира Великого. Вже біля 860 р. мали охреститися Аскольд і Дір, що ходили великим походом на Царьгород. Українське населення не противилося християнській вірі. Вже за Ігоря
Християнство на Русі стало релігією, яку особливо підтримувала держава. Від часу Володимира митрополити виступають як керівники церковної організації Русі у релігійно-канонічних справах, а також як радники князя у справах громадських. Держава підтримувала церкву, а
Історія української православної церкви – це невід’ємна складова частина історії православ’я взагалі. Руська церква, яка виникла внаслідок хрещення Русі в 988-991 pp. існувала і розвивалася не лише на українських землях. Згодом вона поширила свій
У переломні моменти розвитку суспільства, зокрема в нашій країні, стрімко зростає інтерес до минулого, до осмислення історичного досвіду народу. Цей період пов’язаний з глибокими якісними змінами, зі звільненням суспільної свідомості від стереотипів та догматичних
Соціально-політичні та історичні причини виникнення уніатства в Україні. Із історії відомо, що християнство вже в І ст. швидко поширюється за межі Іудеї і глибоко вкорінюється, насамперед в столиці імперії – Римі, в містах Східного
Соціально-політичні та історичні причини виникнення уніатства в Україні. Із історії відомо, що християнство вже в І ст. швидко поширюється за межі Іудеї і глибоко вкорінюється, насамперед в столиці імперії – Римі, в містах Східного
У 988 р., уже після того, як князь Володимир прийняв християнство візантійської православної церкви і готував хрещення Русі за цим обрядом, папа римський, під приводом передачі князю мощей з Риму, знову направив послів з
Польща, Русь (Україна й Білорусія) та Литва утворюють єдину державу з польським королем на чолі. Литва зрікається окупованих нею земель на користь Польщі і повністю втрачає власні органи влади. На Україні закріпачують селян, попів
Католицизм є одним із напрямів у християнстві, який виник внаслідок першого великого розколу в християнстві в 1054 р. Католицизм поширений переважно в Західній (Франція, Бельгія, Італія, Португалія) та Східній (Польща, Чехія, Словаччина, Угорщина, Литва,
За майже тисячоліття свого існування католицтвом накопичено значний досвід пристосування своїх інститутів, ідеології та форм діяльності до соціально-економічних, політичних та культурних умов суспільства, що змінюються. Католицтво успішно “вписалося” в індустріальне і постіндустріальне суспільство. Пристосовування
За майже тисячоліття свого існування католицтвом накопичено значний досвід пристосування своїх інститутів, ідеології та форм діяльності до соціально-економічних, політичних та культурних умов суспільства, що змінюються. Католицтво успішно “вписалося” в індустріальне і постіндустріальне суспільство. Пристосовування
Протестантизм – найбільш гнучка й витончена форма християнства. Особливості ідеології та орієнтації сучасного протестантизму зумовлені історією його виникнення і подальшого розвитку. Християнство ніколи не було однорідним, у ньому постійно виникали ворожі одна одній церкви,
Протестантизм – найбільш гнучка й витончена форма християнства. Особливості ідеології та орієнтації сучасного протестантизму зумовлені історією його виникнення і подальшого розвитку. Християнство ніколи не було однорідним, у ньому постійно виникали ворожі одна одній церкви,
Більшість теологів протестантизму шукають витоки і корені війни у понівеченій природі людини. Прибічники подібних ідей вважають, що людина значно агресивніша, ніж будь-яка тварина. Ці висновки пже давно поділяють деякі ідеологи сучасного протестантизму, які прагнуть
Дохристиянська історїя хреста. Всередині минулого століття група англійських археологів на чолі з Лейярдом наполегливо проводила розкопки стародавнього міста Кальху, колись одного з найбільших і найбагатших міст могутньої ассирійської держави. Було зроблено чимало цікавих знахідок.
Дохристиянська історїя хреста. Всередині минулого століття група англійських археологів на чолі з Лейярдом наполегливо проводила розкопки стародавнього міста Кальху, колись одного з найбільших і найбагатших міст могутньої ассирійської держави. Було зроблено чимало цікавих знахідок.
Як же могло статися, що священний знак язичників, з якими перші християни вели запеклу боротьбу за віру, перейшов у християнську релігію і став її великим символом? Перенесемося в думці на 2 тис. років назад,
Релігійні свята і обряди пішли від первісних вірувань та магічних дій. Люди докласового суспільства, безсилі перед могутньою природою, намагаючись забезпечити собі успішне полювання або рибальство, хороший приплід від тварин або врожай, зверталися до колективних
У християнській релігійній обрядності таїнство шлюбу утвердилося порівняно пізно. Лише в XVI ст. склався його ритуал. Згідно із твердженням православних і католицьких священиків, це таїнство освячує шлюбний союз “іменем Божим”, передає нареченим “благодать одностайності”
У християнській релігійній обрядності таїнство шлюбу утвердилося порівняно пізно. Лише в XVI ст. склався його ритуал. Згідно із твердженням православних і католицьких священиків, це таїнство освячує шлюбний союз “іменем Божим”, передає нареченим “благодать одностайності”
В основі обряду лежить віра в існування душі та загробного життя. Церква перетворила смерть людини в знаряддя духовного впливу на підкорення людей, встановивши складну процедуру похоронних обрядів (панахиди, читання псалмів над покійником тощо). Християнські
В основі обряду лежить віра в існування душі та загробного життя. Церква перетворила смерть людини в знаряддя духовного впливу на підкорення людей, встановивши складну процедуру похоронних обрядів (панахиди, читання псалмів над покійником тощо). Християнські
Це слово присвячене міфічному представленню Богові батьками Ісуса Христа свого немовляти. Це “зустріч”, яка відбулася ніби в Єрусалимському храмі на сороковий день після Різдва Христова. Церква намагається зробити свято стрічення популярним серед віруючих. Мета
Це слово присвячене міфічному представленню Богові батьками Ісуса Христа свого немовляти. Це “зустріч”, яка відбулася ніби в Єрусалимському храмі на сороковий день після Різдва Христова. Церква намагається зробити свято стрічення популярним серед віруючих. Мета
Це слово присвячене міфічному представленню Богові батьками Ісуса Христа свого немовляти. Це “зустріч”, яка відбулася ніби в Єрусалимському храмі на сороковий день після Різдва Христова. Церква намагається зробити свято стрічення популярним серед віруючих. Мета
Це свято, яке відноситься у право-слав ї до дванадцятих, за запевненням церковників встановлене в пам’ять чудесного явища: немовби на п’ятидесятий день після воскресіння на його учнів зійшов “святий дух”, і вони заговорили різними мовами,
Це свято, яке відноситься у право-слав ї до дванадцятих, за запевненням церковників встановлене в пам’ять чудесного явища: немовби на п’ятидесятий день після воскресіння на його учнів зійшов “святий дух”, і вони заговорили різними мовами,
Це свято, яке відноситься у право-слав ї до дванадцятих, за запевненням церковників встановлене в пам’ять чудесного явища: немовби на п’ятидесятий день після воскресіння на його учнів зійшов “святий дух”, і вони заговорили різними мовами,
Свято Різдва Богородиці (мала пречиста) церква пов’язує з давніми землеробськими осінніми святами на завершення збирання врожаю. В день свята служителі культу з особливим натхненням переконують віруючих, що міфічна Божа Мати є “великою праведницею”, помічницею
Свято Різдва Богородиці (мала пречиста) церква пов’язує з давніми землеробськими осінніми святами на завершення збирання врожаю. В день свята служителі культу з особливим натхненням переконують віруючих, що міфічна Божа Мати є “великою праведницею”, помічницею
Свято Різдва Богородиці (мала пречиста) церква пов’язує з давніми землеробськими осінніми святами на завершення збирання врожаю. В день свята служителі культу з особливим натхненням переконують віруючих, що міфічна Божа Мати є “великою праведницею”, помічницею
В багатовіковій історії розвитку писемності Біблія займає особливе місце. Мабуть, це єдина книга, навколо якої протягом століть суперечки не вщухають, а посилюються. Вражає непримиренність, суперечливість поглядів на Біблію, діапазон оцінок її змісту: від беззастережного
Біблія – збірка давніх ідеологічних, історичних та літературних пам’яток, що вважаються “святим” письмом у послідовників численних течій християнства. Вона складається із двох основних частин – Старого та Нового завітів. Перша найдавніша частина Біблії –
Щоб зрозуміти, яким шляхом йшов процес написання Біблії, потрібно знати на чому і чим було написано Біблію. Читаючи Святе Письмо, ми бачимо, що люди вирізьблювали або виби-вапи письмена (літери) на камені й обелісках, кам’яних
Аналіз тексту Біблії свідчить про використання у ній різних літературних жанрів. І це не дивно, адже її писали в різні історичні епохи різні люди. В Святому писанні ми маємо елементи міфології, героїчного епосу, приповістей
§1. Виникнення та розповсюдження ісламу Іслам (з араб, “покірність”, інші назви – мусульманство, магометанство) – це наймолодша з трьох світових релігій. Він виник на початку VII ст. серед арабських племен Аравійського півострова та дуже
§1. Виникнення та розповсюдження ісламу Іслам (з араб, “покірність”, інші назви – мусульманство, магометанство) – це наймолодша з трьох світових релігій. Він виник на початку VII ст. серед арабських племен Аравійського півострова та дуже
§1. Виникнення та розповсюдження ісламу Іслам (з араб, “покірність”, інші назви – мусульманство, магометанство) – це наймолодша з трьох світових релігій. Він виник на початку VII ст. серед арабських племен Аравійського півострова та дуже
§1. Виникнення та розповсюдження ісламу Іслам (з араб, “покірність”, інші назви – мусульманство, магометанство) – це наймолодша з трьох світових релігій. Він виник на початку VII ст. серед арабських племен Аравійського півострова та дуже