Культ святих – посмертне шанування осіб, наділених надприродними здібностями. За вченням Церкви, святі – це люди, які вели благочестиве життя, здійснили подвиги на славу Божу й після смерті були наділені даром творити дива –
Піст – це особливий час, що людина присвячує Богові. Дні посту віруючі присвячують молитвам, читанню Священного Писання, міркуванням над своїми гріхами, сповіді, відвідуванню церкви. У ці дні віруючі повинні утримуватися від уживання м’ясної і
Папський герб (тіара та ключі від Царства Небесного) Католицизм зараз являє собою найбільшу течію християнства. Прихильниками католицизму є понад 1 млрд. людей. Населення, хрещене за католицьким обрядом, становить більшість у 50 країнах світу. Географічно
Папський герб (тіара та ключі від Царства Небесного) Католицизм зараз являє собою найбільшу течію християнства. Прихильниками католицизму є понад 1 млрд. людей. Населення, хрещене за католицьким обрядом, становить більшість у 50 країнах світу. Географічно
Католицизм і православ’я відрізняються і процесом богослужіння. У православному храмі підчас богослужіння треба стояти. У католицькому храмі віруючі сидять і встають тільки при співі певних молитов. У православному богослужінні не використовується музика, тільки читання
Вперше римо-католицькі єпископи відвідали Київ вже у X ст. (надалі у римських джерелах зафіксовано 12обопільних посольств). УXII ст. зустрічаємо парафії й, вірогідно, чернечі місії у Києві і Новгороді, що обслуговували переважно купців і ремісників
Символічний знак адвентистів Виникнення третього великого відгалуження християнства – протестантизму (до 400-500 млн. послідовників) – пов’язано з розколом всередині Римо-Католицької Церкви. Цей розкол відбувся під впливом Реформації (латин. reformatio – перетворення) – широкого релігійного,
“… Усі християни однаково належать до духовного стану, і між ними немає іншої відмінності, крім хіба що відмінності за посадою [заняттям], – пояснював М. Лютер, – … тому що лише Хрещення, Євангеліє і віра
“… Усі християни однаково належать до духовного стану, і між ними немає іншої відмінності, крім хіба що відмінності за посадою [заняттям], – пояснював М. Лютер, – … тому що лише Хрещення, Євангеліє і віра
“… Усі християни однаково належать до духовного стану, і між ними немає іншої відмінності, крім хіба що відмінності за посадою [заняттям], – пояснював М. Лютер, – … тому що лише Хрещення, Євангеліє і віра
Англіканство – течія протестантизму, що виникла в Англії в середині XVI ст., коли англійський король Генрі VIII, який вступив з особистих причин в конфлікт з папством, заклав основи самостійної національної церковної організації. Тому з
Методизм виник як відгалуження англіканства на початку XVIII ст. (1729 р.) завдяки проповідницьким зусиллям братів Чарльза і Джона Уеслі. Назва “методисти” стала похідною від епітету на адресу членів “Святого клубу”, який був ними заснований
Пресвітеріани – близькі до реформатства (кальвінізму) представники напряму, яке на перший план виносило питання церковного устрою. Вони наполягали на поверненні до устрою ранньої Християнської Церкви. На практиці пресвітеріанство відзначається 4-ма організаційними принципами: 1) визнається
Пресвітеріани – близькі до реформатства (кальвінізму) представники напряму, яке на перший план виносило питання церковного устрою. Вони наполягали на поверненні до устрою ранньої Християнської Церкви. На практиці пресвітеріанство відзначається 4-ма організаційними принципами: 1) визнається
Пресвітеріани – близькі до реформатства (кальвінізму) представники напряму, яке на перший план виносило питання церковного устрою. Вони наполягали на поверненні до устрою ранньої Християнської Церкви. На практиці пресвітеріанство відзначається 4-ма організаційними принципами: 1) визнається
Пресвітеріани – близькі до реформатства (кальвінізму) представники напряму, яке на перший план виносило питання церковного устрою. Вони наполягали на поверненні до устрою ранньої Християнської Церкви. На практиці пресвітеріанство відзначається 4-ма організаційними принципами: 1) визнається
Півмісяць – символ ісламу 8.1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ІСЛАМУ Термін “іслам” у перекладі з арабської означає “покірність”, а того, хто прийняв цю релігію, називають “вірним” (араб. муслим). Звідси друга назва цієї релігії – мусульманство. В
Півмісяць – символ ісламу 8.1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ІСЛАМУ Термін “іслам” у перекладі з арабської означає “покірність”, а того, хто прийняв цю релігію, називають “вірним” (араб. муслим). Звідси друга назва цієї релігії – мусульманство. В
Засновник ісламу пророк Мухаммад (букв. Прославлений), Мухаммед Ахмад бен Абд Аллах (570-632) – реальна історична особа. Однак, якщо про основні віхи його біографії та її хронологію можна говорити з достатньою вірогідністю, то за правдивість
Основні положення віровчення ісламу викладені у Священній книзі – Корані (араб. аль-Куран – читання, точніше, декламація вголос підготовленого тексту, подібно до словосполучень “читати лекцію”, “читати вірші”, “читати нотацію”). Коран За мусульманським переказом, Коран зберігався
Основні положення віровчення ісламу викладені у Священній книзі – Корані (араб. аль-Куран – читання, точніше, декламація вголос підготовленого тексту, подібно до словосполучень “читати лекцію”, “читати вірші”, “читати нотацію”). Коран За мусульманським переказом, Коран зберігався
Віровчення ісламу грунтується на наступних основних положеннях: 1. Віра в Аллаха, доведена до логічно за вершеного монотеїзму. Тут немає Ягве – нехай вищого та єдиного, але упередженого щодо неюдеїв Бога. Немає християнської Трійці –
Розберемо тепер докладніше п’ять “стовпів” культової практики ісламу. Лише один з них стосується догматики, а інші чотири пов’язані з ритуальною стороною ісламу, що зайвий раз підкреслює її пріоритетність для мусульман. 1. Проголошення першого і
Розберемо тепер докладніше п’ять “стовпів” культової практики ісламу. Лише один з них стосується догматики, а інші чотири пов’язані з ритуальною стороною ісламу, що зайвий раз підкреслює її пріоритетність для мусульман. 1. Проголошення першого і
Розберемо тепер докладніше п’ять “стовпів” культової практики ісламу. Лише один з них стосується догматики, а інші чотири пов’язані з ритуальною стороною ісламу, що зайвий раз підкреслює її пріоритетність для мусульман. 1. Проголошення першого і
Піст (араб, ас-саум, перс, ураза), що розуміється як утримання від їжі, пиття, статевої близькості. На відміну від буддизму, де постом є все чернече життя, а для мирян немає універсальних вимог щодо цього культового елемента,
Піст (араб, ас-саум, перс, ураза), що розуміється як утримання від їжі, пиття, статевої близькості. На відміну від буддизму, де постом є все чернече життя, а для мирян немає універсальних вимог щодо цього культового елемента,
Паломництво (араб, ал-хадж) – відвідини “святих місць”, у першу чергу Мекки, де треба кілька разів обійти навколо старовинної святині – Кааби (3:91). Вважається, що його має здійснити кожен повнолітній мусульманин за наявності фізичних і
Релігійна організація ісламу помітно менш централізована, ніж церковна організація в християнстві. Досить часто дослідники називають її “неінституціал ізованою”, тобто такою, де відсутні єдиний центр, виділення духівництва в окремий прошарок, єдині для усіх віруючих релігійні
Центром ісламу в Україні протягом усієї її історії залишався Крим. У1242 р. татаро-монтоли завоювали півострів: Крим увійшов до складу Золотої Орди, де у XIV ст. іслам поширився як офіційна релігія. УХУ ст. у зв’язку
Софія Київська 9.1. ФЕНОМЕН ЯЗИЧНИЦТВА. ОСНОВНІ ВІРУВАННЯ І КУЛЬТИ ДАВНІХ СЛОВ’ЯН Історія релігії в Україні виразно поділяється на два основних періоди: дохристиянський і християнський. Перший період прийнято називати ще язичництвом. Язичництво Язичництво (від давньослов.
Софія Київська 9.1. ФЕНОМЕН ЯЗИЧНИЦТВА. ОСНОВНІ ВІРУВАННЯ І КУЛЬТИ ДАВНІХ СЛОВ’ЯН Історія релігії в Україні виразно поділяється на два основних періоди: дохристиянський і християнський. Перший період прийнято називати ще язичництвом. Язичництво Язичництво (від давньослов.
Софія Київська 9.1. ФЕНОМЕН ЯЗИЧНИЦТВА. ОСНОВНІ ВІРУВАННЯ І КУЛЬТИ ДАВНІХ СЛОВ’ЯН Історія релігії в Україні виразно поділяється на два основних періоди: дохристиянський і християнський. Перший період прийнято називати ще язичництвом. Язичництво Язичництво (від давньослов.
Основу язичницьких вірувань давніх слов’ян складали різноманітні природні культи. Слов’яни боготворили ліси, ріки й інші водойми, гори, камені або безпосередньо, або заселяючи їх особливими духами. Подібні пережитки, власне, анімістичних вірувань можна зустріти не тільки
Основу язичницьких вірувань давніх слов’ян складали різноманітні природні культи. Слов’яни боготворили ліси, ріки й інші водойми, гори, камені або безпосередньо, або заселяючи їх особливими духами. Подібні пережитки, власне, анімістичних вірувань можна зустріти не тільки
Основу язичницьких вірувань давніх слов’ян складали різноманітні природні культи. Слов’яни боготворили ліси, ріки й інші водойми, гори, камені або безпосередньо, або заселяючи їх особливими духами. Подібні пережитки, власне, анімістичних вірувань можна зустріти не тільки
Культ злих сил – явище звичайне для будь-якої релігії. У язичництві давніх слов’ян, судячи з усього, цей культ набув досить своєрідного відтінку. До злих сил, безумовно ворожих людині, – упирів і навій (старослов. навь-небіжчик)-слов’яни
Слово “Бог” у всіх слов’янських мовах має загальний індоєвропейський корінь: “Богават”, “Бог-вана” – вічна істота. Поява пантеону богів у слов’янському язичництві стала наслідком його тривалої еволюції. У найзагальнішому вигляді еволюцію слов’янського пантеону дослідники уявляють
Річний цикл язичницьких свят було побудовано за сонячно-господарським принципом. Інакше кажучи, головні свята приурочувалися до основних положень сонця: зимового та літного сонцестояння, весняного та осіннього рівнодення, яким відповідали основні цикли сільськогосподарських робіт. Найзначнішим святом
У знаменитій “Повісті минулих літ” розповідається проте, як перш им приніс в Україну благу звістку християнської віри апостол Андрій у середині І ст. н. е. Він благословив дніпровські кручі та гори, де тепер розташований
Історія Православної Церкви на Русі має тисячолітню історію і поділяється на кілька етапів. Перший етап – існування єдиної Київської митрополії Перший етап – існування єдиної Київської митрополії – охоплює період із середини X –
Історія Православної Церкви на Русі має тисячолітню історію і поділяється на кілька етапів. Перший етап – існування єдиної Київської митрополії Перший етап – існування єдиної Київської митрополії – охоплює період із середини X –
Другий етап в історії Православної Церкви в Україні (XIV-середина XV ст.) – період розпаду єдиної Київської митрополії. Він пов’язаний з роздрібненістю колись єдиної держави – Київської Русі – на окремі самостійні князівства. Ці князівства
Третій етап в історії Православної Церкви в Україні (1468-1596) – період становлення самобутньої Української Православної Церкви Характерною особливістю Української Православної Церкви була соборноправність – участь мирян у церковних справах. Вона виявлялася: – В обов’язковій
Третій етап в історії Православної Церкви в Україні (1468-1596) – період становлення самобутньої Української Православної Церкви Характерною особливістю Української Православної Церкви була соборноправність – участь мирян у церковних справах. Вона виявлялася: – В обов’язковій
П’ятий етап (1620-1686) – етап короткочасного відродження самостійної Православної Церкви в Україні Саме в цей найдраматичніший момент в її історії Православна Церква отри мал а могутню підтримку з боку українського козацтва, яке вті роки
П’ятий етап (1620-1686) – етап короткочасного відродження самостійної Православної Церкви в Україні Саме в цей найдраматичніший момент в її історії Православна Церква отри мал а могутню підтримку з боку українського козацтва, яке вті роки
П’ятий етап (1620-1686) – етап короткочасного відродження самостійної Православної Церкви в Україні Саме в цей найдраматичніший момент в її історії Православна Церква отри мал а могутню підтримку з боку українського козацтва, яке вті роки
Українська Греко-Католицька Церква веде відлік своєї історії з 1596 р., Брестського церковного собору, який проголосив прозлуку Православної Церкви в Україні з Римо-Католицькою Церквою. На бік об’єднаної Церкви пристали відразу 6 із 8 єпархій (Київська,
Історія протестантизму в Україні умовно можна поділити на кілька “хвиль”, що припадали нарізні періоди української історії. “Першахвиля”. Протестантизм почав проникати в Україну вже через кілька десятиліть після свого виникнення в країнах Західної Європ и
Сторінка 4 з 6« Перша«...23456»