Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ПЕРЕДМОВА

Курс “Історія зарубіжної літератури XX століття” – останній із гуманітарних дисциплін, який завершує дисципліну “Історії зарубіжної літератури” його завдання допомогти студентській молоді прилучитися до культурної скарбниці людства, всесвітнього літературного процесу, збагатити їх духовний світ

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – Розділ 1. Лекційні матеріали

ЛЕКЦІЯ 1. Французька література 1. А. де Сент-Екзюпері – письменник, льотчик, філософ. 2. Особливості творчого методу письменника. 1. Антуан де Сент-Екзюпері – письменник, льотчик, філософ. Життєвий шлях письменника (1900-1944) Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944) –

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ЛЕКЦІЯ 1. Французька література

ЛЕКЦІЯ 1. Французька література 1. А. де Сент-Екзюпері – письменник, льотчик, філософ. 2. Особливості творчого методу письменника. 1. Антуан де Сент-Екзюпері – письменник, льотчик, філософ. Життєвий шлях письменника (1900-1944) Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944) –

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 1. Антуан де Сент-Екзюпері – письменник, льотчик, філософ. Життєвий шлях письменника (1900-1944)

ЛЕКЦІЯ 1. Французька література 1. А. де Сент-Екзюпері – письменник, льотчик, філософ. 2. Особливості творчого методу письменника. 1. Антуан де Сент-Екзюпері – письменник, льотчик, філософ. Життєвий шлях письменника (1900-1944) Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944) –

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 2. Особливості творчого методу письменника

ЛЕКЦІЯ 1. Французька література 1. А. де Сент-Екзюпері – письменник, льотчик, філософ. 2. Особливості творчого методу письменника. 1. Антуан де Сент-Екзюпері – письменник, льотчик, філософ. Життєвий шлях письменника (1900-1944) Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944) –

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ЛЕКЦІЯ 2. Екзистенціалізм у французькій літературі. Ж.-П. Сартр, А. Камю

1. Екзистенціалізм як напрям філософи та літератури. Його особливості. 2. Ж.-П. Сартр – теоретик екзистенціалізму у літературі. 3. Вплив екзистенціалістських ідей на творчість А. Камю. 1. Екзистенціалізм як напрям філософії та літератури. Його особливості

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 1. Екзистенціалізм як напрям філософії та літератури. Його особливості

1. Екзистенціалізм як напрям філософи та літератури. Його особливості. 2. Ж.-П. Сартр – теоретик екзистенціалізму у літературі. 3. Вплив екзистенціалістських ідей на творчість А. Камю. 1. Екзистенціалізм як напрям філософії та літератури. Його особливості

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 2. Ж.-П. Сартр – теоретик екзистенціалізму у літературі

Жан Поль Сартр (1905-1980) – французький письменник, філософ-екзистенціаліст, лауреат Нобелівської премії (1964 року), прихильник сексуальної свободи особистості. Він став лише уособленням інтелектуального образу людини XX століття: “Я… відповідальний за себе самого і за всіх,

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 3. Вплив екзистенціалістських ідей на творчість А. Камю

Альбер Камю 1913-1960 Письменник-філософ, драматург, суспільний діяч, Лауреат Нобелівської премії (1957). Невелика за обсягом творча спадщина була створена в основному, під час другої світової війни та повоєнних років. Це наклало свій відбиток і на

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ЛЕКЦІЯ 3. Модерністська проза початку ХХ століття

1. Світоглядні та естетичні засади модерністського мистецтва. 2. Марсель Пруст – представник французької модерністської прози. 3. Творчий метод письменника. 1. Світоглядні та естетичні засади модерністського мистецтва Модерністи шукали нові форми, засоби художнього відображення дійсності.

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 1. Світоглядні та естетичні засади модерністського мистецтва

1. Світоглядні та естетичні засади модерністського мистецтва. 2. Марсель Пруст – представник французької модерністської прози. 3. Творчий метод письменника. 1. Світоглядні та естетичні засади модерністського мистецтва Модерністи шукали нові форми, засоби художнього відображення дійсності.

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 2. Марсель Пруст – представник французької модерністської прози

Марсель Пруст з повагою ставився до традицій національної культури. Наслідуючи майстрів французького реалізму XIX ст., він на сторінках роману “У пошуках утраченого часу”, починаючи з першого тому, критично зображував побут буржуазно-дворянського середовища, моральну розпущеність,

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 3. Творчий метод письменника

Марсель Пруст з повагою ставився до традицій національної культури. Наслідуючи майстрів французького реалізму XIX ст., він на сторінках роману “У пошуках утраченого часу”, починаючи з першого тому, критично зображував побут буржуазно-дворянського середовища, моральну розпущеність,

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ЛЕКЦІЯ 4. Розвиток німецької драматургії. Б. Брехт

1. Життєвий і творчий шлях драматурга. 2. Передумови розвитку, сутність реформи драми та основні принципи “епічного” театру Б. Брехта. 3. Загальна характеристика творчості драматурга. 1. Життєвий і творчий шлях драматурга Бертольд Брехт (1898-1956) блискучий

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 1. Життєвий і творчий шлях драматурга

1. Життєвий і творчий шлях драматурга. 2. Передумови розвитку, сутність реформи драми та основні принципи “епічного” театру Б. Брехта. 3. Загальна характеристика творчості драматурга. 1. Життєвий і творчий шлях драматурга Бертольд Брехт (1898-1956) блискучий

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 2. Передумови розвитку, сутність реформи драми та основні принципи “епічного” театру Б. Брехта

Головним напрямком німецької драматургії тих років став експресіонізм, який заперечував війну, поєднав протест проти буржуазного світу, любов людини до людини, хвилювання про її долю. Незабаром у Брехта з’являється думка про створення такої драматургії, яка

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 3. Загальна характеристика творчості письменника

Брехт зажив популярності спочатку як поет. У 1918 році написав “Баладу про мертвого солдата”, яку особисто виконував у політичних кабаре, акомпонуючи собі на гітарі. Одного разу наприкінці війни письменник почув похмурий жарт: “Тепер вже

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ЛЕКЦІЯ 5. Тема війни у німецькій літературі ХХ століття. Е. М. Ремарк, Г. Белль

1. Загальна характеристика німецької літератури XX століття. Поняття “втрачене покоління”. 2. Життєвий і творчий шлях Е.-М. Ремарка. 3. Г. Белль – “совість німецької нації”. Тема Другої світової війни у творчості Г. Белля. 1. Загальна

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 1. Загальна характеристика німецької літератури XX століття. Поняття “втрачене покоління”

1. Загальна характеристика німецької літератури XX століття. Поняття “втрачене покоління”. 2. Життєвий і творчий шлях Е.-М. Ремарка. 3. Г. Белль – “совість німецької нації”. Тема Другої світової війни у творчості Г. Белля. 1. Загальна

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 2. Життєвий і творчий шлях Е.-М. Ремарка

(Еріх Марія Пауль) (22.06.1898-25.09.1970) Творчість Е.-М. Ремарка (1898-1970) стала популярною ще за його життя. Ного книги було перекладено на 50 мов і видано надзвичайно великими для того часу тиражами. Достатньо сказати, що вже перший

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 3. Г. Белль – “совість німецької нації”. Тема Другої світової війни у творчості Г. Белля

Генріх Белль (1917-1985) німецький письменник, Лауреат Нобелівської премії (1972 р.). Йому довелося пройти складний шлях між насиллям і підкоренням. Він звертався до різних жанрів і став надзвичайно популярним, особливо у 60-роках, його твори виходили

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – Особливості творчості письменника

Генріх Белль (1917-1985) німецький письменник, Лауреат Нобелівської премії (1972 р.). Йому довелося пройти складний шлях між насиллям і підкоренням. Він звертався до різних жанрів і став надзвичайно популярним, особливо у 60-роках, його твори виходили

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ЛЕКЦІЯ 6. Філософське підгрунтя творчості Томаса Манна

1. Томас Манн – майстер інтелектуального роману. 2. Філософський зміст “великих романів” Т. Манна: “Смерть у Венеції”, “Тоніо Крегер”, “Маріо і чарівник”. 3. Творчий метод Томаса Манна, його новаторство. 1. Томас Манн – майстер

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 1. Томас Манн – майстер інтелектуального роману

1. Томас Манн – майстер інтелектуального роману. 2. Філософський зміст “великих романів” Т. Манна: “Смерть у Венеції”, “Тоніо Крегер”, “Маріо і чарівник”. 3. Творчий метод Томаса Манна, його новаторство. 1. Томас Манн – майстер

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 2. Творчий метод, новаторство письменника

1. Томас Манн – майстер інтелектуального роману. 2. Філософський зміст “великих романів” Т. Манна: “Смерть у Венеції”, “Тоніо Крегер”, “Маріо і чарівник”. 3. Творчий метод Томаса Манна, його новаторство. 1. Томас Манн – майстер

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ЛЕКЦІЯ 7. Австрійська література ХХ століття. Р.-М. Рільке, П. Целан, Ф. Кафка

1. Р.-М. Рільке – видатний австрійський поет. 2. П. Целан. Пошуки нової поетичної мови у творчості поета. “Фуга смерті”. 3. Життєвий і творчий шлях Ф. Кафки. Поєднання реальності й міфотворчості у прозі письменника. 1.

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 1. Р.-М. Рільке – видатний австрійський поет

1. Р.-М. Рільке – видатний австрійський поет. 2. П. Целан. Пошуки нової поетичної мови у творчості поета. “Фуга смерті”. 3. Життєвий і творчий шлях Ф. Кафки. Поєднання реальності й міфотворчості у прозі письменника. 1.

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – Особливості творчої манери Е. М. Рільке

1. Р.-М. Рільке – видатний австрійський поет. 2. П. Целан. Пошуки нової поетичної мови у творчості поета. “Фуга смерті”. 3. Життєвий і творчий шлях Ф. Кафки. Поєднання реальності й міфотворчості у прозі письменника. 1.

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 2. П. Целан. Пошуки нової поетичної мови у творчості поета. “Фуга смерті”

Пауль ЦЕЛАН 1920-1970 – видатний поет другої половини XX століття, творчість якого однаковою мірою належала кільком європейським. Чернівці: дитинство і юність. 23 листопада 1920 в Чернівцях народився Пауль (Пессах) Анчель, який, починаючи з 1947

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 3. Життєвий і творчий шлях Ф. Кафки. Поєднання реальності й міфотворчості у прозі письменника

Франц Кафка (1883-1924) творчість Франца Кафки, відмічена 1915 р. премією Фонтане, привернула увагу лише в 40 р., коли його сприйняли на Заході як метра модернізму. Письменник показав відчуження особистості, ізольованість людини в буржуазному суспільстві,

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – Своєрідність художнього бачення Ф. Кафки

Франц Кафка (1883-1924) творчість Франца Кафки, відмічена 1915 р. премією Фонтане, привернула увагу лише в 40 р., коли його сприйняли на Заході як метра модернізму. Письменник показав відчуження особистості, ізольованість людини в буржуазному суспільстві,

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ЛЕКЦІЯ 8. Англійська література

1. Драматургія Б. Шоу – новий етап у розвитку англійської літератури XX століття. 2. Оскар Уайльд – славетний письменник і теоретик англійського естетизму. 3. Метод “потоку свідомості” у творчості Дж. Джойса. 1. Драматургія Б.

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 1. Драматургія Б. Шоу – новий етап у розвитку англійської літератури XX століття

1. Драматургія Б. Шоу – новий етап у розвитку англійської літератури XX століття. 2. Оскар Уайльд – славетний письменник і теоретик англійського естетизму. 3. Метод “потоку свідомості” у творчості Дж. Джойса. 1. Драматургія Б.

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – Новаторство Шоу в царині театру “ідей”

– форма п’єси-дискусії, в якій широко використано парадокс як засіб відкриття невідповідності між видимістю й сутністю суспільних та особистих стосунків; немає зіткнень абсолютного добра з чорним злом; – “відкритий фінал”, щоб у глядача не

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 2. Оскар Вайльд – славетний письменник і теоретик англійського естетизму

Оскар Уайльд (1856-1900)- Орфей кінця XIX століття. “Бліде, безкровне обличчя, широкі вилиці. З-під важких повік дивилися темно-сірі очі, в яких крилася іронія. Довге хвилясте волосся повільно спадало на міцні, як у вантажника, плечі”. У

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – Естетизм Уайльда

Естетизм – напрям у англійському мистецтві та літературі 1880-1890-х років, який представили письменник, теоретик, історик мистецтва Волтер Пейтер та угру-пування поетів і художників, теоретиків літератури й мистецтва – Артур Саймонс, Обрі Бьордслі, Оскар Вайльд

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – Особливості естетизму письменника

Естетизм – напрям у англійському мистецтві та літературі 1880-1890-х років, який представили письменник, теоретик, історик мистецтва Волтер Пейтер та угру-пування поетів і художників, теоретиків літератури й мистецтва – Артур Саймонс, Обрі Бьордслі, Оскар Вайльд

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 3. Метод “потоку свідомості” у творчості Дж. Джойса

Мистецтво XX ст., література зокрема, розвивалося під впливом модернізму. Уособленням мистецького пошуку та експерименту в літературі цієї доби стала постать видатного ірландського письменника, лауреата Нобелівської премії Джеймса Джойса. Джеймс Августин Алоїзус Джойс народився 2

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – Над морем. Фонтана

Мистецтво XX ст., література зокрема, розвивалося під впливом модернізму. Уособленням мистецького пошуку та експерименту в літературі цієї доби стала постать видатного ірландського письменника, лауреата Нобелівської премії Джеймса Джойса. Джеймс Августин Алоїзус Джойс народився 2

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – Риси

O Розповідь не підпорядковувана хронології чи логіці, вона подавала як ланцюг асоціацій оповідача, викликаних найрізноманітнішими зовнішніми обставинами. O Об’єктивна дійсність зображувала через призму свідомості героя. O Картина світу могла розпадатися на безліч окремих епізодів,

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – Творчий метод Дж. Джойса

O Розповідь не підпорядковувана хронології чи логіці, вона подавала як ланцюг асоціацій оповідача, викликаних найрізноманітнішими зовнішніми обставинами. O Об’єктивна дійсність зображувала через призму свідомості героя. O Картина світу могла розпадатися на безліч окремих епізодів,

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ЛЕКЦІЯ 9. Новітня англійська література. Т. Еліот, У. Голдінг

1. Роль Т. Еліота у розвитку модерністської поезії в англомовних літературах. 2. Загальна характеристика творчості У. Голдінга. 3. Притчовий характер роману “Володар мух”. 1. Роль Т. Еліота у розвитку модерністської поезії в англомовних літературах

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 1. Роль Т. Еліота у розвитку модерністської поезії в англомовних літературах

1. Роль Т. Еліота у розвитку модерністської поезії в англомовних літературах. 2. Загальна характеристика творчості У. Голдінга. 3. Притчовий характер роману “Володар мух”. 1. Роль Т. Еліота у розвитку модерністської поезії в англомовних літературах

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 2. Загальна характеристика творчості В. Голдінга

В. Голдінга Лауреат Нобелівської премії 1983 року, послідовник традицій Дж. Свіфта, певною мірою однодумець Ф. Кафки, А. Камю, Кобо Абе. За його романом “Володар мух” відомий англійський режисер Пітер Брук зняв фільма, твори стали

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 3. Притчевий характер роману “Володар мух”

“Володар мух” – це не перший прозовий твір Голдінга. Йому передували чотири романи, які ніде не були надруковані. Та автор продовжив свої літературні проби. У 1954 році, після того як від опублікування “Володаря мух”

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ЛЕКЦІЯ 10. Норвезька література. Г. Ібсен, К. Гамсун

1. Історико-літературні передумови розвитку норвезької літератури. 2. Г. Ібсен – творець соціально-психологічної драми. 3. Кнут Гамсун – співець кохання. 1. Історико-літературні передумови розвитку норвезької літератури Норвегія, яка у роки Першої світової війни зберегла нейтралітет,

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 1. Історико-літературні передумови розвитку норвезької літератури

1. Історико-літературні передумови розвитку норвезької літератури. 2. Г. Ібсен – творець соціально-психологічної драми. 3. Кнут Гамсун – співець кохання. 1. Історико-літературні передумови розвитку норвезької літератури Норвегія, яка у роки Першої світової війни зберегла нейтралітет,

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 2. Ібсен – творець соціально-психологічної драми

1. Історико-літературні передумови розвитку норвезької літератури. 2. Г. Ібсен – творець соціально-психологічної драми. 3. Кнут Гамсун – співець кохання. 1. Історико-літературні передумови розвитку норвезької літератури Норвегія, яка у роки Першої світової війни зберегла нейтралітет,

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – 3. Кнут Гамсун – співець кохання

У світовій літературі Кнут Гамсун посів одне із найпомітніших місць як “поет кохання”, який відкрив і відтворив нові його відчуття. Разом з тим його вважали славою і водночас – ганьбою Норвегії через те, що

Історія зарубіжної літератури XX століття – Давиденко Г. Й. – ЛЕКЦІЯ 11. Американська література. Джек Лондон, Ернест Міллер Хемінгуей

1. Загальна характеристика американського літератури XX століття. 2. Життєвий і творчий шлях Джека Лондона. 3. Новаторство прози Е. Хемінгуея: лаконізм, “ефект айсбергу”, відвертість сповіді від першої особи, лейтмотив (“Прощавай, зброє!”, “По кому подзвін”). 1.