Історія зарубіжної літератури XVII – XVIII століття – Давиденко Г. Й. – Перелік практичних робіт
№ п/п | Теми та плани практичних занять | Кількість годин |
1 | Ж.-Б. Мольер “Мішаний – шляхтич”- вершина жанру комедії – балету. 1. Історія написання. Ставлення автора до своїх героїв. 2. Своєрідність комедії-балету. 3. Характеристика образу пала Журдсна. 4. Характеристика другорядних образів: графа Доранта. маркізи Дорімени, Клеонта, пані Журден. її художнє значення. | 2 |
2 | Д. Дефо “Робінзон Крузо”. Уславлення енергії і заповзятливості людини в умовах чужого екзотичного середовища 1. Історія написання твору. 2. Жанрова своєрідність твору. 3. Просвітницька концепція людини і образ Робінзона Крузо. 4. Тема праці і її втілення в романі. 5. Поняття “робінзонади”. | 2 |
3 | Роман Свіфта “Мандри Гуллівера” – сатиричне зображення англійського суспільства XVIIIСТ. 1. Жанрова своєрідність твору. 2. Країни, які відвідав Гуллівер: звичаї, спосіб життя, ідеологія. 3. Образ Гуллівера. 4. Парадокси Свіфта. | 2 |
4 | Відображення полеміки між філософськими концепціями оптимізму і песимізму у повісті Вольтера “Кандід, або Оптимізм” 1. Вольтер – енциклопедист доби Просвітництва. 2. Філософська повість “Кандід”. Тема, жанр, композиція твору. 3. Образ Кандіда, його характеристика. 4. Пан глос – філософ-оптиміст. 5. Інші герої-повісті (Кунігунда, Мартен, Жірофле та ін.). Ставлення до них автора. | 2 |
5 | Втілення ідеї “природної людини” у повісті Вольтера “Простодушний” 1. “Простодушний” – філософська повість Вольтера (історія створення, тема, ідея, побудова, назва твору). 2. Характеристика головного героя Простодушного (Гурона), особливості його світогляду. 3. Проблема кохання у повісті. Образ Сентів. 4. Проблема релігії та викриття церковної реакції у творі. | 2 |
6 | Роман – сповідь Дені Дідро “Черниця”- Розкриття злочину церкви. 1. Жанрова специфіка твору, його ідейно-тематичний аналіз. 2. Три плани твору. 3. Місце головної героїні Сюзанни Сімонен в сім’ї та в суспільстві. 4. Затхлий монастирський світ і його представники. | 2 |
7 | Бомарше “Севільський цирюльник” Сумна історія життєвих пригод 1. Причини звернення Бомарше до іспанських тем. 2. Комедія “Севільський цирюльник”. Назва, тема, композиція. 3. Образ Фігаро-втілення французького національного характеру. Граф Альмавіва та Розина. 5. Бартоло, його характеристика. І. Інші герої комедії. Ставлення до них автора. | 2 |
Закінчення переліку практ. робіт
П/п | Теми та плани практичних занять | Кількість годин |
8 | Г. Лессінг “Емілія Галотті”- протест проти насилля людини над людиною, проти тиранії жорстоких князів. 1. Лессінг – відомий німецький теоретик і драматург доби Просвітництва. Нові теорії драматурга. 2. “Емілія Галотті” – ілюстрація нових теоретичних положень Лессінга. 3. Сюжетна основа трагедії. Тема, ідея, проблематика твору. 4. Причини трагедії Емілії Галотті. 5. Характеристика інших образів трагедії: Одоардо, граф Аппіані, принц Марінеллі, графиня Орсіна. 6. Значення драматургії Лессінга в розвитку німецької літератури XVIII ст. | 2 |
9 | Ф. Шіллер “Розбійники”. Ненависть до деспотизму і жагуче прагнення змінити соціальний порядок. 1. Сюжет і проблеми драми. 2. Карл Моор. Конфлікт з моральним і державним устроєм феодальної Німеччини. 3. Образи Франца і Амалії. 4. Характеристика розбійників. 5. Республіканський світовий ідеал у драмі. | 2 |
10 | Пошуки сенсу життя у трагедії Гете “Фауст”. 1. Життя і творчість Гете. 2. Творча історія “Фауста”, композиція трагедії. 3. Образи трагедії: А) Фауст і Вагнер; Б) Фауст і Мефістофель; В) Маргарита, ІТ трагедія. 4. Реальне і фантастичне у творі. 5. Своєрідність і світове значення “Фауста”. | 2 |
ВСЬОГО: | 20 |
Для вивчення напам’ять:
Роберт Берне “Чесна бідність”, поезія за вибором; Літературна балада (за вибором).