Історія зарубіжної літератури XVII – XVIII століття – Давиденко Г. Й. – 1.2. Робоча програма
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Глухівський державний педагогічний університет
Кафедра зарубіжної літератури
Робоча програма
З ІСТОРІЇ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ (XVII-ХУШ ст.)
ДЛЯ СТУДЕНТІВ ФІЛОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
Програму склала:
Затверджена на засіданні кафедри зарубіжної літератури.
Протокол № від_200_р.
Робоча програма розглянута та схвалена Вченою радою. Голова ради: Декан філфаку: Завідувач кафедри:
1. Мета вивчення дисципліни, її місце в навчальному процесі та роль у підготовці спеціалістів
1.1. Мета дисципліни, її місце в системі підготовки спеціалістів
Курс “Історія зарубіжної літератури” покликаний допомогти студентській молоді прилучитися до культурної скарбниці людства, всесвітнього літературного процесу, збагатити їх духовний світ, залучити до загальнолюдських цінностей, виховати в них почуття власної гідності, сформувати естетичний смак, високу загальну і читацьку культуру.
1.2. Завдання вивчення дисципліни, формування знань та вмінь
– виявлення особливостей розвитку літератури XVII століття і доби Просвітництва;
– розкриття специфіки естетичних систем доби абсолютизма і Просвітництва;
– характеристика художніх напрямів;
– аналіз етапів літературного розвитку і творчості найвагоміших письменників;
– вивчення закономірностей взаємодії загальних тенденцій, національного і особистого начал в літературному процесі;
– засвоєння теоретичних знань у межах вивчення питань формування літературних жанрів, еволюції художньої форми.
ПЕРЕДУМОВИ ВИВЧЕННЯ
Структура залікових кредитів курсу 2,1. 11 курсу 111 семестр Література XVII-XVIII ст.
ПЕРЕЛІК ТЕМ ЛЕКЦІЙ ТА ЇХ АНОТАЦІЇ
Змістовний модуль 1. Особливості розвитку і становлення літератури XVII століття
П/п | Тема, зміст | Лекц. | Пр. з. | Лаб. зан. | СРС | ГРС | |
1 | Історико-літературний процес XVII століття. Його особливості. 1. Літературна боротьба XVII ст. 2. Ренесансний реалізм в літературі XVII ст. 3. Бароко, його філософські основи. 4. Класицизм – провідний напрям літератури XVII ст. Етапи його розвитку. | 2 | |||||
2 | Іспанська література XVII ст. 1. XVII ст. – “золотий вік” іспанської літератури. 2. Лопе де Вега – представник ренесансного реалізму. “Фуенте Овехуна”, “Зірка Севільї”, “Собака на сіні”. Естетичні погляди Лопе де Веги 3. Тірсо де Моліна “Дон Жуан”. 4. Творчість Кальдерона – вершина літературного бароко. Драма “Життя – це сон”. Художні особливості драматургії. | 4 | |||||
Ні П/п | Тема, “міст | Лекц. | Пр. з. | Лаб. зан. | СРС | ІРС | |
3 | Французька література XVII ст. П. Корнель. Ж. Расін. 1. Загальна характеристика французької літератури (Н. Буало “Поетичне мистецтво”; афоризми Ларош Фуко і Лабрюсля; соціальні байки Лафонтена). 2. Життєвий і творчий шлях Корнеля. Особливості драматургії (“Сід”, “Горацій”. Драматургічні принципи). 3. Життєвий шлях і періоди творчості Ж. Расіна. Естетичні погляди. Лабрюйср про відмінність Корнеля і Расіна. 4. “Андромаха” – початок нового етапу в розвитку французької трагедії. 5. Трактування античного міфа в трагедії “Федра”. 6. Творчий метод Ж. Расіна. | 4 | |||||
4 | Життя і творчість Ж. &; Мольера. 1. Життєвий шлях Мольера, витоки його творчості. 2. Шлях до високої комедії: “Тартюф, або Облудник”, “Мізантроп”, “Дон Жуан”, “Скупий”. 3. Мольєр-реформатор високої комедії. 4. Мольер і Україна. | 2 | 2 | ||||
5 | Література Англії. Д. Мільтон. 1. Англійська література XVII століття, основні етапи її розвитку. 2. Д. Мільтон – поет і публіцист. 3. Поеми “Втрачений рай” і “Повернений рай”, їх ідейно-тематичний аналіз. 4. Трагедія “Самсон – борець”. | 2 |
Змістовний модуль 2. Особливості формування просвітницької літератури в Англії та Франції
П/п | Тема, зміст | Лекц. | Пр. з. | Лаб. зан. | СРС | ІРС | |
Б | Доба Просвітництва. Творчість Д. Дефо. Д. Свіфта. 1. Характеристика доби Просвітництва: хронологічні межі, програма просвітників, їх гуманістичні ідеали. 2. Філософські основи англійського сентименталізму. 3. Життя і особистість Роберта Бернса. Лірика. 4.Д. Дефо – просвітитель XVIII ст. Літературна діяльність. 5. Літературна і політична діяльність Д. Свіфта. (“Казка про бочку”). 6. Генрі Філдінг Життя і діяльність. Художній метод. | 4 | 6 | 8 | |||
7 | Французька література XVIII ст. Вольтер. Д. Дідро. 1. Загальна характеристика літератури Франції XVIII ст. 2. Життя і літературно-філософська діяльність Вольтера (поетична спадщина, “Орлеанська діва”, драматургія – “Брут”, “Магомет”, “Заїра”; комедії – “Нанкіна”). “Задіг”. 3. Багатогранність поглядів Д. Дідро, їх відгомін у творчості Філософські повісті “Племінник Рамо”, <Жак-фаталіст”. | 2 | 4 | 4 | |||
П/п | Тема, зміст | Лекц. | Пр. з. | Лаб. зан. | СРС | ІРС | |
8 | Діяльність Ж.-Ж. Руссо 1 П. Бомарше. 1. Соціально-філософська концепція Ж.-Ж. Руссо. 2. “Нова Елоїза” – роман про чисте почуття, свободу особистих взаємин. 3. Внесок П. Бомарше в розвиток французької драматургії. 4. Маркіз де Сад. – французький письменник, філософ, політичний діяч. | 2 | 2 | 2 |
Змістовний модуль 4. Німецька література лоби Просвітництва
№ п/п | Тема, зміст | Лекц. | Пр. з. | Лаб. зан. | СРС | ІРС |
9 | Література періоду “Бурі і натиску”. Г. Л сесію. 1. Антифеодальний виступ штюрмерів. 2. Творчість поетів “Бурі і натиску”. 3. Гердер та ідея народності. Характеристика творчості. 4. Життя і творчість Лессінга. Естетичні праці. 5. Соціально-моральні проблеми філософської трагедії “Натан Мудрий”. | 2 | 2 | 2 | ||
10 | Творчість Ф. Шіллера. 1. Життєвий і творчий шлях Ф. Шіллера. 2. Внесок письменника у розвиток жанру балади. 3. Драматургія німецького просвітника “Підступність і кохання”, “Вільгельм Телль”. | 2 | 2 | 2 | ||
11 | Життєвий і творчий шлях Й.-В. Гете. 1. Сторінками біографії та творчого шляху Й.-В. Гете. Лірика Гете, 2. Витоки творчості. Автобіографічний зміст роману “Страждання молодого Вертера”. 3. Особливості балад Й.-В. Гете. “Вільшаний король”, “Рибка”. 4. Драматургія Гете. Прозові п’єси. 5. Значення творчості Й.-В. Гете. | 2 | 2 | 2 | ||
12 | Італійська література XVIII ст. К. Гольдоні і К. Гоцці. 1. Загальна характеристика італійської літератури ХVIII ст. 2. Життя і творчість К. Гольдоні. Погляди драматурга на театр “Дель Арте”. 3. Жанр казки-ф’яби у творчості К. Гоцці. | 2 | 11 | |||
Години | 30 | 20 | 31 | |||
Разом 1,5 кредита | 81 |