Етика – Вознюк Н. М
На межі другого та третього тисячоліть людство зустрілося з безліччю соціальних, політичних, економічних, екологічних, психологічних та інших проблем, від вирішення яких залежить не лише майбутнє, а й сам факт його існування. Ще більше проблем
На межі другого та третього тисячоліть людство зустрілося з безліччю соціальних, політичних, економічних, екологічних, психологічних та інших проблем, від вирішення яких залежить не лише майбутнє, а й сам факт його існування. Ще більше проблем
На межі другого та третього тисячоліть людство зустрілося з безліччю соціальних, політичних, економічних, екологічних, психологічних та інших проблем, від вирішення яких залежить не лише майбутнє, а й сам факт його існування. Ще більше проблем
26. Дайте оцінку такому визначенню моралі. “Мораль – це закони, яким люди підпорядковуються у своїй поведінці і внутрішньому настрої, так що люди при цьому стають лише тим, чим вони є” (К. Ясперс). 27. “…
69. Чи згодні ви із таким твердженням: “Якщо ми відчуваємо у чомусь гостру потребу, так це в технології поведінки, яка б не поступалася в ефективності природонауковій технології. Саме в цьому – позбавлення від перенаселення,
107. “Робити добро дурням – все одно, що підливати воду в море” (Сервантес). Чи поділяєте ви цю думку? Відповідайте аргументовано, використовуючи поняття етики. 108. “Благословенні миротворці на землі” (Вільям Шекспір). Чому? З якими рядками
248. Яку з наведених нижче точок зору ви вважаєте найправильнішою. Чому? А) “Людина, яка є особистістю, володіє… таким рівнем психічного розвитку, що робить здатним керувати власною поведінкою й діяльністю, а певною мірою й своїм
278. О. Довженко згадує один діалог: “- Не вірте в їхню ввічливість. Вона в них удавана. – Знаєте, я віддаю перевагу удаваній ввічливості над щирим хамством.” А чому віддаєте перевагу ви? Відповідь аргументуйте. 279.
307. Розкрийте смисл нових імперативів суспільної свідомості: “баланс інтересів”, “неподільність міжнародної безпеки”, “право кожного народу на соціальний вибір”. Поясніть, яку роль відіграли в їх формуванні й утвердженні моральні норми й цінності. Які саме? Яке
346. “Намагатимемось добре мислити – ось початок моралі. Нема нещастя, гіршого від того, коли людина починає боятися істини, щоб вона не викрила її” (Б. Паскаль). Про які складники моральної культури індивіда йдеться у наведеному
393. “В нашу епоху немає гострішої теми і для пізнання і для життя, ніж тема культури та цивілізації, їх відмінностей та взаємовідношення. Це тема того, яка очікує нас доля” (М. Бєрдяєв). Чи бачите ви
422. Поясніть: А) які причини виникнення й розвитку професійної моралі; Б) яке її місце й роль у системі моральнісного життя суспільства? 423. “І все ж він повів себе з самого початку неправильно. Він був
1. Аболіна Т. Г., Єфименко В. В, Лінчук О. М. Етика: Навч. посіб. для студ. гуманітарних вузів. – К.: Либідь, 1992. – 189 с. 2. Аболина Т. Г. Исторические судьбы правственности: Философ, анализ моральной
1. Аболіна Т. Г., Єфименко В. В, Лінчук О. М. Етика: Навч. посіб. для студ. гуманітарних вузів. – К.: Либідь, 1992. – 189 с. 2. Аболина Т. Г. Исторические судьбы правственности: Философ, анализ моральной
1. Вищі етичні цінності як основні ознаки моральної свідомості особистості Морально зрілій особистості притаманний високий рівень моральної свідомості й самосвідомості, що проявляється в стійкості переконань і вірності своїм ідеалам, в адекватності розуміння й оцінки
1. Вищі етичні цінності як основні ознаки моральної свідомості особистості Морально зрілій особистості притаманний високий рівень моральної свідомості й самосвідомості, що проявляється в стійкості переконань і вірності своїм ідеалам, в адекватності розуміння й оцінки
За останні сто років під назвою науки про людину (антропології), науки про стародавню людину (доісторичної онтології), історії релігії виникли галузі знань, які відкривають нам абсолютно нове розуміння всього ходу розвитку людства. Разом з тим,
Якщо зробити висновок, що вирішальними факторами в біологічній еволюції організмів виступають спадковість, мінливість, природній відбір, а генетичний зв’язок людини з тваринним світом є неподільний, то тут чималий інтерес викликає те, що в межах біологічної
Активність моральної самосвідомості не вичерпується інтелектуально-гносеологічною сферою, а проявляється в емоційно-аксіологічній формі. У Гегеля “абсолютне знання” є єдиним способом існування самосвідомості, а самосвідомість розглядається як єдиний спосіб існування людини…; ідеалісти взагалі “знають лише ставлення
Співвідношення між самосвідомістю та самопізнанням у філософській літературі трактується по різному: одні автори у самопізнанні бачать лише умову самосвідомості, інші – лише його результат, а треті зовсім не згадують здібність самопізнання у зв’язку з
Моральнісне ставлення суб’єкта до себе та інших неможливе лише як розсудливе, безпристрасне, тому що не лише в мисленні, а й всіма почуттями людина стверджує себе у предметному світі, в тому числі і духовними почуттями
Моральне самопізнання, самоставлення цінні не стільки самі по собі, оскільки в контексті життєдіяльності людини як найважливіші фактори її моральнісної саморегуляції і самовдосконалення. Моральна самосвідомість, по суті, виступає як практично-вольова, визначальна і спрямовуюча моральна активність
Мораль і інші соціальні явища як “особливі види виробництва”, підлеглі “його загальному закону” [46]. За останніми науковими знахідками (В. Малахов, Т. Аболіна, Н. Зотов) її можна розглядати як виробництво специфічних цінностей і як складну
1. Аврелий Марк. Наедине с собой. Размышления. – М.: Мысль, 1914. – 220 с. 2. Азаров Ю. Не может быть альтернативы всестороннему развитию личности как цели воспитания // Высшая школа, 1999. – № 3.
АЛЬТРУЇЗМ (франц. altuisme, лат. alter – інший) – принцип поведінки та етичне вчення, що грунтується на цінності безкорисливого принесення блага іншому. У вигляді моральної доброчесності представлений в етиці буддизму і особливо – християнства з